پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش سرگئی تتیوخین ستاره سابق تیم ملی روسیه به ریاست جدید باشگاه بلگورود بلوگوری روسیه منصوب شد.

سرگئی تتیوخین جانشین گِنادی شیپولین رئیس قبلی باشگاه شد. شیپولین در مدت 30 سال به عنوان رئیس باشگاه بلوگوری توانسته بود در صحنه های ملی روسیه و بین المللی، اولین کسی باشد که در روسیه تمام عناوین باشگاهی را جمع آوری کند و این موفقیت منحصر به فرد را بهد دست اورد. او روز گذشته از سمت خود استعفا داد.

بدین ترتیب سرگئی تتیوخین، قهرمان المپیک، در جریان جلسه توجیهی ناتالیا ژیگالوا ، رئیس مجموعه ورزشی فرهنگی و ورزشی منطقه بلگورود اعلام شد که توسط یک شهروند افسانه ای دیگر از بلگورود ادامه خواهد یافت.

سرگئی تتیوخین، که در شش المپیک حضور داشته  که رکورددار در والیبال جهان است و صاحب مدال های المپیک، دو برنز، یک نقره و یک طلا است او همچنین با عنوان ترین بازیکن والیبال روسیه است. تتیوخین در سال 2018 از والیبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد و در حال حاضر مدیر تیم ملی روسیه است و در المپیک توکیو حضور خواهد داشت.

سرگئی تتیوخین در مورد سمت جدید خود گفت:

" هنوز نمی دانم موقعیت من چه نامیده می شود، رئیس یا مدیر. به هر حال  مهم نیست، در اصل موضوع تغییری نمی کند.  بلوگوری باشگاه خودم است، بنابراین نمی توانستم پیشنهاد ریاست آن را رد کنم. کار شیپولین را به بهترین شکل ممکن ادامه دهم. او مجموعه ای  را از ابتدا ساخت که هم در صحنه روسیه و هم در عرصه بین المللی موفقیتهای فوق العاده ای کسب کرده است. او سنت های پیروزمندانه را پایه گذاری و فضای منحصر به فردی را ایجاد کرد.

من تمام تلاش خود را برای پیشرفت بیشتر باشگاه انجام خواهم داد تا دوباره در همه مسابقات بهترین باشیم. ما همه امکانات لازم برای این کار را داریم. یک باشگاه، زیرساخت های آن و از همه مهمتر مردم. همه در منطقه بلگورود در بالاترین سطح به والیبال ما علاقه مند هستند. این باشگاه از پشتیبانی بسیاری برخوردار است.

[caption id="attachment_180488" align="aligncenter" width="520"]سرگئی تتیوخین در کنار ولادیمیر آلکنو سرگئی تتیوخین در کنار ولادیمیر آلکنو[/caption]