یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، هفته پایانی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ امروز برگزار شد. تیم ملی والیبال کشورمان که شانسی برای صعود به جمع چهار تیم نهایی نداشت، در آخرین بازی خود نیز با نتیجه سه بر یک مقابل آرژانتین شکست خورد تا پرونده این دوره از مسابقات برای ایران بسته شود.

سعید معروف، امیر غفور، سید محمد موسوی، مسعود غلامی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی و آرمان صالحی در این دیدار به میدان رفتند. آرژانتین نیز با بازیکنان بزرگ خود نظیر لوسیانو دچکو، برونو لیما، فاکوندو کونته وارد زمین شد.

بازیکنان ایران از همان ابتدا بازی را خوب شروع نکردند تا آرژانتین با چهار پوئن برتری بازی را ادامه دهد. اما در ادامه ایران توانست اختلاف امتیاز را جبران کند تا بازی در امتیازات پایانی ست نخست پوئن به پوئن پیش برود. با وجودی که ایران چند مرتبه به ست پوینت رسید، اما نتیجه را (۳۱-۳۳) واگذار کرد.

تیم ملی آرژانتین در ست دوم نیز شروع‌کننده خوبی بود، مشکلات ایران در توپ‌های برگشتی همچنان تداوم داشت. این ست با برتری (۲۳-۲۵) شاگردان مارسلو مندز خاتمه یافت.

با تغییراتی که آلکنو در تیم ایجاد کرد، بازیکنان ایران در ست سوم به بازی برگشتند. مانند ست اول، در امتیازات پایانی بازی گره خورد و هردو تیم تلاش بسیاری کردند. اما این‌بار نتیجه نهایی (۳۲-۳۰) از آن ایران شد.

با وجود پیروزی در ست سوم، اما باز هم ملی‌پوشان ست چهارم را با ذهنی آشفته و بدن‌های خسته آغاز کردند. آرژانتین به سرعت فاصله امتیاز را زیاد کرد و به پنج امتیاز رساند. تلاش بازیکنان برای جبران امتیازات بیهوده بود تا نتیجه (۱۸-۲۵) برای آرژانتین رقم بخورد.

تیم ملی کشورمان با این نتیجه نهمین باخت خود را متحمل شد و با پنج برد و ۱۸ امتیاز ریمینی را ترک خواهد کرد.

میلاد عبادی‌پور در این بازی امتیازآورترین بازیکن ایران بود و موفق شد ۱۵ امتیاز (۱۲ حمله، یک دفاع، ۲ سرویس) کسب کنند. امیر غفور نیز ۱۳ امتیاز (۱۲ حمله و یک دفاع) بدست آورد.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۵۹ حمله، ۹ دفاع، ۵ سرویس و ۳۱ امتیاز از اشتباهات حریف داشت. تیم ملی آرژانتین ۶۵ حمله، ۱۲ دفاع، ۳ سرویس و ۳۳ امتیاز خطاهای بازیکنان ایران داشت.

[caption id="attachment_180191" align="aligncenter" width="1698"]لیگ ملت‌ها | ایران با شکست مقابل آرژانتین ریمینی را ترک می‌کند میلاد عبادی‌پور / ایران - آرژانتین لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱[/caption]