یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران در روز دوم از هفته پنجم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ در سه ست پیاپی مقابل تیم ملی لهستان یکی از مدعیان قهرمانی مغلوب شد.

آلکنو برای بازی امروز به صابر کاظمی استراحت داد و با نظر او ترکیب ابتدایی ایران را جواد کریمی، بردیا سعادت، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار و آرمان صالحی تشکیل می‌دادند.

برای لهستان نیز ویتال هینن به دو بازیکن کلیدی خود کوبیاک و کورک استراحت داد و ترجیح داد لئون را نیز از ابتدا به زمین نفرستد.

ضعف ایران در دریافت اول، تیم ملی را با مشکل مواجه کرد و موجب شد لهستان به سرعت اختلاف امتیاز ایجاد کند. با توجه به اینکه اکثر بازیکنان جوانی که در زمین بودند اولین‌بار بود که مقابل تیم لهستان بازی می‌کردند، کمی طول کشید تا خود را در زمین پیدا کنند. اما به تدریج ایران توانست اختلاف ۶-۷ امتیازی را به دو پوئن کاهش دهد. اما لهستانی‌ها با سرویس‌های خوب، ست نخست را (۲۰-۲۵) از آن خود کند. امیر غفور برای دقایقی در نقش پاسور ظاهر شد و هر دو پاس او به امتیاز تبدیل شد.

ایران در ست دوم بازی بهتری ارائه داد و تا امتیاز ۲۰ برابر پیش رفت، اما باز هم سرویس‌های خیلی خوب لهستانی‌ها، تیم ایران را در شرایط سختی قرار داد تا با کسب پنج امتیاز متوالی (۲۰-۲۵) برنده شوند.

لهستان مانند ست نخست از همان ابتدا با سرویس‌های خود دریافت ایران را با مشکل مواجه کرد. توپ‌ها به خوبی به پاسور نمی‌رسید تا شاگردان هینن همان ابتدا ۰-۶ پیش بیفتند. خطای سرویس از سوی بازیکنان ایران، عملکرد خوب لهستان بر روی دفاع روی تور و توپ‌گیری، لهستان را (۱۶-۲۵) برنده کرد. در اوایل این ست، مجرد بار دیگر آسیب دید و جای خود را به رضا عابدینی داد.

مرتضی شریفی و بردیا سعادت به ترتیب ۱۱ و ۸ امتیاز داشتند، در تیم لهستان نیز کوخانوسفکی و شیفکا ۱۲ و ۱۰ امتیاز بدست آوردند.

ایران در مجموع ۲۷ حمله، ۵ دفاع، ۳ سرویس و ۲۱ امتیاز از خطای حریف بدست آورد و لهستان ۳۱ حمله، ۱۱ دفاع، ۶ سرویس و ۲۷ امتیاز از خطای بازیکنان ایران کسب کرد.

ایران فردا در آخرین بازی خود ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف آرژانتین می‌رود.

[caption id="attachment_180181" align="aligncenter" width="2560"]شکست والیبال ایران مقابل لهستان در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ ایران - لهستان / لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱[/caption]