یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست خود از هفته پنجم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ مقابل فرانسه قرار گرفت. ایران با نتیجه سه بر صفر و با امتیازات (۲۵-۲۱)، (۲۵-۲۱)، (۲۵-۱۹) برابر این تیم مغلوب شد.

فرانسوی‌ها پیش از این با هشت برد و ۲۶ امتیاز در رده پنجم قرار داشتند و برای اینکه شانس صعودشان را به دور نیمه‌نهایی بالا ببردند، باید در بازی امروز پیروز می‌شدند.

جواد کریمی، صابر کاظمی، سیدمحمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، آرمان صالحی از ابتدا در ترکیب قرار گرفتند. تیم فرانسه نیز با بازیکنان اصلی و ستاره‌های خود نظیر انگاپت، تونیوتی، گربنیکوف، لوگوف، تیلی، شینه‌نیه‌ز و بویه به میدان آمد.

ایران بازی را در ست اول خوب شروع کرد و با برتری در خط دفاع توانست تا پوئن ۱۷ برابر پیش برود. پس از آن فرانسه پیشی گرفت و در این ست پیروز شد. ایران در این ست ۱۰ پوئن منفی داشت و فرانسه ۶ امتیاز منفی.

مانند ست نخست، تیم ملی ایران تا امتیاز ۹ پا‌به‌پای حریف پیش رفت و حتی توانست اختلاف چهار امتیازی که فرانسه ایجاد کرده بود را به حداقل برساند. انگاپت نیز در این ست سرویس‌های خوبی زد. امیر غفور و سعید معروف از اواسط ست به زمین آمدند. اما موفق نشدند از شکست ایران جلوگیری کنند.

آلکنو در ست سوم نیز معروف و غفور را در زمین حفظ کرد. بازیکنان ایران با تلاش بسیار سعی کردند فرانسه را در امتیازات تعقیب کرده و گاهی اختلاف را به عدد یک برسانند. از طرفی فرانسوی‌ها در بازی توپ‌گیری‌های خوبی داشتند و با حملات خود تیم ایران را شکست دادند. 

ایران در مجموع ۳۵ حمله، ۸ دفاع، ۲ سرویس و ۱۶ امتیاز از خطای فرانسه بدست آورد، فرانسه نیز ۴۱ حمله، ۸ دفاع، ۵ سرویس و ۲۱ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران کسب کرد.

فرانسه در این بازی ۳۸ توپ‌گیری سالم و ایران ۲۰ توپ‌گیری داشتند.

میثم صالحی و صابر کاظمی به ترتیب ۱۲ و ۱۰ امتیاز بدست آوردند. استفان بویه و لوگوف نیز ۱۷ و ۹ پوئن کسب کردند.

حریف ایران در بازی فردا لهستان خواهد بود که این دیدار از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز می‌شود.

[caption id="attachment_180157" align="aligncenter" width="2560"]شکست ایران مقابل فرانسه در هفته پنجم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ میثم صالحی[/caption]