به گزارش آریاورزش اسلوونی فاصله کمی تا صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت ها دارد. تیم برزیل هنوز پیشتاز است ، لهستان در جایگاه دوم  برزیل را  دنبال می کند. در هفته چهارم لیگ ملت های والیبال تیم آرژانتین صربستان را شوکه کرد و ایتالیا،  با شکست  فرانسه، این تیم را بی حس کرد.

لیگ ملت ها 2021 در حالی که اسلوونی همچنان در لیگ ملت های والیبال مردان قدرتمندانه می تازد، کلمن چبول امتیازآورترین بازیکن تیم اسلوونی،  توانست با شکست تیم ایران به جایگاه دوم امتیازاورترین بازیکن و بعد ازنیمیر عبدلعزیز قرار بگیرد.

اسلوونی در ابتدای لیگ ملتها را بسیار متزلزل آغاز کرد، اما اکنون طوری پیشتازی می کند که هوادارن خود را میخکوب بازی جذاب خود کرده است، و اکنون در پایان هفته چهارم در سال 2021 در جایگاه سوم جدول رده بندی پشت برزیل و لهستان قرار دارد.

با سه مسابقه باقی مانده برای هر تیم ، تازه واردان لیگ ملت ها، تیم اسلوونی در تلاش خود برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی است پس از اینکه صربستان و فرانسه شکست های شوکه کننده ای برابر آرژانتین و ایتالیا را تجربه کردند.

اسلوونی در بازی با ایران در ست اول بسیار ضعیف عمل کرد، اما خیلی زود به بازی برگشت و پیشی گرفت. هر چند ایران به این راحتی تسلیم  نشد. تیم قدرتمند کشورمان سه امتیاز از تیم اسلوونی فاصله داشت تا نتیجه را تساوی کند و بازی را به ست پنجم بکشاند  اما تین اورنات در خط سرویس اجازه این کار را به تیم ایران نداد. بعد از هم  گریگور روپرت برای زدن سرویس رفت و  تقریبا توپ را آهسته وارد زمین ایران کرد  توپ به تور خورد  و جلوی پای موسوی به زمین افتاد و او نتوانست کاری کند وبازی را 3-1 واگذار کرد.

کلمن چبول با 21 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این دیدار بود. برای پیروزی در این بازی اسلوونی 12 دفاع داشت که فقط  5 بار موسوی را دفاع کردند. در همین حال ، برزیل یک بار دیگر ترکیب خود را تغییر داد ، اما آنها روز پنجشنبه با پیروزی در مقابل استرالیا به پیروزی رسیدند و قهرمان المپیک با 11 برد و یک در رده اول جدول لیگ ملت ها قرار بگیرد.

[caption id="attachment_180143" align="aligncenter" width="1280"]تیم والیبال اسلوونی لیگ ملت ها تیم والیبال اسلوونی لیگ ملت ها[/caption]

آرژانتین که پس از یک شروع ضعیف در مقابل صربستان، ناگهان تغییر برنامه داد و با زدن سرویس های هدفدار و دریافت های عالی توانستند صربستان را شکست دهند.  فاکوندو کونته با 60٪ موفقیت حمله در حمله و کسب 16 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن زمین شد. صربستان اکنون در کنار روسیه و فرانسه با  8 برد از 12 بازی در تعقیب بلیط نیمه نهایی لیگ ملت ها هستند.

روسیه با وجود پیروزی سریع مقابل بلغارستان در سه ست علی رغم بازی نکردن چند بازیکن اصلی خود در این دیدار ، صعود کرد. دیمیتری ولکوف با 14 امتیاز و ویکتور پولتائف با 13 امتیاز از بازیکنان جوان تیم روسیه بودند که در این بازی مورد استفاده قرار گرفتند.

در حالی که فرانسه چندین بازیکن اصلی خود را در میدان نداشت و علیرغم اینکه مربی لوغان تیلی در اواسط بازی در یک تلاش ناامیدکننده برای کنترل مجدد بازی تعداد زیادی تعویض انجام داد، اما تیم ایتالیا از فرصت استفاده کرد و در پنج ست همسایگان خود را مبهوت کرد.

بازیکنان جوان، اما آینده دار ایتالیا همچنان پر از اشتیاق و انرژی هستند و اکنون مسیر فرانسه به مرحله نیمه نهایی را بسیار دشوارتر کرده اند. گابریل نلی و 61٪ حمله موفق داشت و توانست 21 امتیاز مشترک با استفان بویه فرانسوی به دست اورد. سرویس ایتالیا مشکلاتی را برای فرانسه به وجود آورد و هیچ تعویض دیگری توسط مربی موفق به تغییر روند بازی نشد جز اینکه یک تایم اوت بگیرد.

در روز پنجشنبه ، هلند ثابت کرد که  وابسته به امتیازآورترین بازیکن خود نیست. نیمیر عبدالعزیز د، اما هم تیمی های هلندی او در آستانه شکست دادن ایالات متحده آمریکا قرار گرفتند که در این دیدار 13-11 نتیجه را به تساوی کشاندند. اما تیلور سندر  29 ساله آمریکایی قاتل تیم حریف شد،بعد از آمدنش به زمین دو امتیاز سرویس گرفت که هر دو بار توپ از روی دستان تر هورست پرید و تبدیل به امتیاز شد و آمریکا به هلند اجازه سومین پیروزی تیم هلند را در این رقابت ها نداد.