به گزارش آریاورزش تیم والیبال ایران با ۷ شکست و ۵ برد از ۱۲ بازی در چهار هفته ابتدایی لیگ ملت‌ها، وارد هفته پنجم خواهد شد. دو دیدار دشوار برابر لهستان و فرانسه فرصت خوبی به بازیکنان می‌دهد که بتوانند بهترین بازی‌های خود را انجام دهند. البته دیدار برابر آرژانتین شاید به سختی دو دیدار اول نباشد ولی آن بازی هم فرصت خوبی برای محک جدی مسافران انتخابی توکیو باشد.

محمدرضا تندروان مربی تیم ملی والیبال که سال گذشته با فولاد سیرجان قهرمان لیگ ایران شد، حالا در کنار آلکنوست. او با بازیکنانی نظیر صابر کاظمی که نامش در بین چهار نفر برترین‌های لیگ ملت‌هاست. قهرمان ایران شد و حالا در کنار هم برای ایران افتخارآفرینی می‌کنند.

با او هم‌کلام شدیم و او از شرایط تیم ملی در آستانه هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ می‌گوید.

محمدرضا تندروان مربی تیم ملی کشورمان در مورد شرایط تیم ملی والیبال گفت: تیم در این دو روز ریکاوری خوبی داشته است. مشکل حادی وجود ندارد به جز مصدومیت‌های جزیی برخی بازیکنان که تا با بازی فرانسه حل خواهد شد.

او درباره روند پیشرفت بازیکنان تیم ملی در رقابت‌های لیگ ملت‌ها افزود: الکنو بازیکنان را رصد می‌کند و به همین دلیل است که هر بازی با ترکیب متفاوت بازی می‌کنیم. علت اصلی این کارِ آلکنو این است که می‌خواهد از بین بازیکنان حاضر، تیم المپیک را انتخاب کرده و در همین راستا به بازیکنان جوانان هم میدان می‌دهد.

تندروان در مورد بازی تیم ایران مقابل اسلوونی در هفته چهارم لیگ ملت‌ها اضافه کرد: ما مقابل اسلوونی بازی را خوب شروع کردیم و روند تقریبا ثابتی هم در بازی داشتیم. در مقابل، این تیم اسلوونی بود که بازی را خوب شروع نکرد، ولی در ادامه شروع به ارائه بازی خوب خود کرد. ما در ست چهارم پر نوسان بازی کردیم و در نهایت بازی را به اسلوونی واگذار کردیم.

[caption id="attachment_179845" align="aligncenter" width="2560"]تیم والیبال ایران تیم والیبال ایران[/caption]

او در مورد اضافه شدن بازیکن جدید به تیم ملی بعد از لیگ ملت‌ها ادامه داد: بازیکن جدیدی به تمرینات اضافه نخواهد شد چون این بازیکنان حدود دو ماه در کنار هم تمرین کرده‌اند. بازیکنی مثل قائمی در تمرینات نبوده و نمی‌تواند به اردو اضافه شود. در مورد میرزاجانپور، او در تیم ملی جوانان در حال تمرین کردن است و آلکنو بر تمرینات او نظارت کامل دارد. او ممکن است در صورت نیاز بعدا به تمرینات ملی پوشان اضافه شود.

تندروان در مورد ترکیب تیم ملی بیان داشت: در مورد بازیکنان انتخابی برای المپیک، کادر فنی هنوز به ترکیب ۱۲ نفر نهایی نرسیده است و بعد از لیگ ملت‌ها به جمع‌بندی رسیده و اسامی را اعلام خواهیم کرد.

وی در مورد مصدومیت غفور هم اضافه کرد: مصدومیت غفور تا هشتاد درصد رفع شده و چه بسا ممکن است نام او در لیست بازیکنان مقابل فرانسه هم باشد. اسامی بازیکنان برای تقابل با فرانسه را شب قبل از مسابقه اعلام خواهیم کرد.

تندروان در مورد بازگشت شفیعی و جایگزین شدن کریمی اضافه کرد: به خاطر مسائلی که برای معروف در بازی‌های ابتدایی پیش آمد آلکنو تصمیم گرفت یک پاسور دیگر به تیم اضافه کند و در بین بازیکنان سرعتی ناچار بود یکی را خط بزند. به علت اینکه شفیعی ۲-۳ بازی انجام داده بود آلکنو کریمی را جایگزین شفیعی کرد. این به این معنی نیست که شفیعی خط خورده است. او همچنان در لیست بازیکنان ایران است.