یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش متئو جان اندرسون اسپکر قدرتمند آمریکایی که در ابتدای لیگ ملتها از سوی جان اسپرو مورد استفاده قرار نمیگرفت، اکنون در حال رسیدن به فرم روزهای درخشان خویش است.

اندرسون که توانایی بازی در دو پست  قدرتی زن و قطرپاسور را دارد، در اولین مسابقه رسمی خود بعد از  15 ماه موفق به کسب 9 امتیاز شد. پنجمین مسابقه ایالات متحده در لیگ ملت های والیبال، اولین حضور مت اندرسون در این بازی ها بود. این پیشکسوت مشهور آمریکایی در این مسابقات نشان داد او یکی از گزینه های اصلی اسپرو برای حضور در المپیک توکیو است.

اندرسون ، دارنده مدال برنز المپیک 2016 ریو و قهرمان جام جهانی در سال 2015 ، به عنوان یکی از تنها 5 بازیکن حاضر در لیست تیم آمریک که هنوز برای تیم امریکا به میدان نرفته بودند، وارد هفته دوم مسابقات در ریمینی ایتالیا شد. آخرین باری که اندرسون در یک مسابقه رسمی بازی کرده بود ، در سال 2020 و در لیگ ایتالیا بود.

در بازی ایالات متحده آمریکا مقابل لهستان اسپرو از این بازیکن  34 ساله به عنوان دریافت کننده قدرتی استفاده کرد و او توانست به نوعی غیبت تیلور ساندر و آرون راسل را در دریافت های اول پر کند. او با وجود اینکه فقط دو ست بازی کرد، 9 امتیاز کسب کرد که بالاترین امتیاز در بین آمریکایی ها بود، اما نتوانست از باخت تیمش مقابل لهستان جلوگیری کند.

اندرسون بعد از مسابقه گفت: "من واقعاً نمی دانستم چه انتظاری باید از خود داشته باشم زیرا اولین بار بود كه از بعد تعطیلی لیگ ایتالیا  بازی میکردم. 15 ماه از آخرین حضورم در یک بازی رسمی می گذشت. فقط سعی کردم خیلی نسبت به خودم انتقادگر نبوده و خودم را سرزنش نکنم.  فقط تلاشم این بودتا ریتمم را در زمین پیدا کنم. فکر میکنم به امادگی نسبی رسیده باشم اما مشخص است تا آمادگی کامل هنوز خیلی فاصله دارم  "

اندرسون فصل گذشته در هیچ رقابت باشگاهی بازی نکرد. او فصل گذشته به لیگ چین رفته بود که به دلیل شرایط کرونا و توقف و به تعویق افتادن های مداوم در انجا، قید بازی کردن در لیگ چین را زد و به آمریکا بازگشت. اما پس از بازی های المپیک توکیو، برای بازی در سری آ ایتالیا به این کشور می رود تا در تیم پروجا توپ بزند. در طول سال گذشته ، او وقت بیشتری را با خانواده و پسرش مایکل جیمز، که در ژانویه 2020 متولد شد، سپری کرد.

اندرسون از اوقات با خانواده اش لذت می برد اما از بودن کنار  هم تیمی هایش در تیم آمریکا  و حضور در لیگ ملت ها  و المپیک ابراز خوشحالی میکند.

او می گوید: "من عاشق والیبال هستم و  اینکه برای ایالات متحده بازی می كنم افتخار بزرگی برای من است.اینکه توانسته ام 14 سال در تیم ملی کشورم بازی کنم  موفقیت بزرگی برای من است و به من انرژی زیادی می دهد که بتوانم در کنار تیمی هایم باشم و به عنوان تیم آمریکا بازی کنم، این چیزی است که باعث افتخار من است."

[caption id="attachment_180128" align="aligncenter" width="1280"]مت اندرسون مت اندرسون[/caption]