به گزارش آریاورزش صابر کاظمی یکی از بازیکنان جوان تیم ملی ایران است که عملکرد او در رقابت‌های لیگ ملت‌ها بیش از حد انتظار بوده است.

صابر کاظمی بازیکن ۲۲ ساله و قطر پاسور تیم ایران پس از ۹ مسابقه در لیگ ملت‌ها، در چند بازی که به صورت فیکس برای تیم ملی ایران بازی کرده عملکرد خارق‌العاده‌ای از خود نشان داده است.

برای یک بازیکن جوان موضوع بسیار استثنایی است که به عنوان یک بازیکن فیکس در تیم ایران، با بی‌نهایت استعداد یک امتیاز کسب کند، اما بیشتر از همه، این موضوع فوق‌العاده است که او در هر مسابقه قدرتمندانه‌تر ظاهر می‌شود.

ولادیمیر آلکنو، مربی روسی توانست چنین چیزی را در کاظمی جوان پیدا کند.

کاظمی در این مورد گفت: "آلکنو واقعاً اعتماد زیادی به بازیکنان جوان می‌کند و اعتماد او به ما، این فرصت را می‌دهد تا همیشه بهترین عملکرد خود را نشان دهیم."

[caption id="attachment_180133" align="aligncenter" width="1280"]ولادیمیر آلکنو ولادیمیر آلکنو[/caption]

کاظمی اولین بازی خود را با تیم ملی بزرگسالان در مسابقات افتتاحیه لیگ ملت‌ها در سال ۲۰۱۸ انجام داد. زمانی که ایران مقابل برزیل، قهرمان المپیک قرار گرفت. تیم ایران در پنج ست به تیم برزیل باخت، اما استعداد کاظمی حتی در آن زمان هم مشخص بود. زیرا او توانست در آن بازی ۱۵ امتیاز به دست آورد.

کاظمی ادامه داد: "اولین حضور من در لیگ ملت‌های ۲۰۱۸، به من کمک کرد تا با مسابقات آشنا شوم و به من ایده‌ای در مورد چگونگی بازی در این سطح را داد. فهمیدم که چگونه باید خودم را ارتقاء دهم تا بتوانم به عنوان یک بازیکن جوان، لیاقت بازی در بین بزرگان تیم ایران را داشته باشم. "

به عنوان ستاره آینده ایران که در سال ۲۰۱۹ پس از شکستگی از ناحیه مچ پا کنار گذاشته شد، او با سؤالات و تردیدهای زیادی روبرو بود، اما این مرد جوان هرگز تسلیم نشد و برای بهبودی و پیشرفت خود تلاش کرد.

کاظمی گفت: "ذهن من اکنون بیش از گذشته آماده شده است. داشتن یک ذهنیت خوب در چنین مسابقاتی بسیار مهم است. بعد از لیگ جهانی ۲۰۱۸، من آسیب شدیدی دیدم و این باعث شد تا پنج ماه در خانه بمانم. این موضوع برای من بسیار سخت بود زیرا در آن زمان احساس می کردم همه اعتمادها از من سلب شده است و دیگر کسی روی من حساب باز نمی‌کند. با این حال، این انگیزه برای من ایجاد شد تا سخت‌تر تمرین کنم و بتوانم به تیم ملی برگردم. خواستن توانستن است. شک نداشتم که می‌توانم برگردم. "

شکی نیست که نسخه لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ فصل برتری کاظمی است. زیرا او امتیازآورترین بازیکن فعلی تیمش است. او مهارت‌های لازمی که برای پستش، چه در حمله و چه در دفاع باید داشته باشد، نشان داده است. مقاومت ذهنی او نیز مورد آزمایش قرار گرفته است و او در لحظات حساس در بین مهاجمان ایرانی بیشترین مقاومت را داشته است.

کاظمی افزود: " می‌دانستم که لیگ ملت‌ها سطح بسیار بالایی دارد، بنابراین خودم را کاملاً آماده کردم و ذهنم را برای ادامه دادن در برابر چالش‌های سخت آموزش دادم."

بلوغ و تعالی او در سنین جوانی در زادگاهش گرگان در استان گلستان رشد کرد.

کاظمی گفت:"من از شهری معروف به والیبال آمده‌ام. همه آن را مهد والیبال می‌نامند. خانواده من این ورزش را دوست دارند و بازی می‌کنند. من به همراه پدر و برادرانم که والیبال بازی می‌کردند به سالن می‌رفتم، اما آنها به من اجازه بازی نمی‌دادند چون کوچک بودم. بنابراین تنها کاری که در آن زمان می‌توانستم انجام دهم این بود که در گوشه‌ای بنشینم و بازی آنها را تماشا کنم.

من می‌دیدم كه آنها چگونه سرويس مي‌زنند، چگونه آبشار می‌زنند، بعد سعي كردم ياد بگيرم كه كدام تكنيك براي بازيكن بهتر بودن، مفيد است. پدرم همیشه پشتوانه من بود و بارها به من گفت من می‌توانم یک بازیکن عالی بشوم. او به من گفت من روزی قهرمان جهان خواهم شد. او واقعاً به من اعتقاد داشت. "

و برای کاظمی بالا بردن سطح او وقتی از کاپیتان سعید معروف و سید موسوی راهنمایی خوبی بگیرد کار چندان سختی نیست.

کاظمی در پایان گفت: "معروف و موسوی بازیکنان باتجربه‌ای هستند که همیشه به ما کمک می‌کنند تا روان بازی کنیم. آنها وقتی که در زمین هستیم، کار را برای ما آسان‌تر می‌کنند. "

[caption id="attachment_180134" align="aligncenter" width="1280"]سعید معروف، موسوی و صابر کاظمی سعید معروف، موسوی و صابر کاظمی[/caption]