به گزارش آریاورزش آکو کریمی مربی جوان و نامدار ایرانی است که در لیگ اسلوونی مشغول به مربیگری است و در تیم آچه‌ها والی فعالیت می‌کند. او تیم اسلوونی را در این دوره از رقابت‌ها تیم شگفت‌انگیزی می‌داند که رقابت‌ها را خوب شروع نکردند. تیم ایران را تیم جوانی می‌داند که باید به لحاظ روحی وضعیت مناسبی قرار بگیرند.

تیم اسلوونی در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱

تیم اسلوونی در این دروه از مسابقات شروع خوبی نداشت، به صربستان بازی را واگذار کرد، اما در ادامه یک تیم منسجم و مقتدر نشان داد. کشور اسلوونی در لیگ‌های رده‌های پایه زیر ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹ و ۲۱ سال را خیلی مرتب برگزار می‌کند و از دل این لیگ‌ها بازیکنان جوانی را به والیبال بزرگسالان معرفی می‌کند و با آنها کار می‌کنند و برای بازی به لیگ‌های معتبر اروپایی می‌فرستند.

در این دوره از مسابقات، تیم اسلوونی نتایج بسیار خوب و شگفت‌انگیزی گرفته است. این تیم توانسته تیم‌های لهستان، فرانسه و روسیه را شکست دهد و در یک بازی خیلی حساب شده و خوب ۳-۲ به  برزیل ببازد.

[caption id="attachment_180075" align="aligncenter" width="2560"]تیم والیبال اسلوونی تیم والیبال اسلوونی[/caption] دلایل پیشرفت والیبال اسلوونی 

علت اصلی پیشرفت والیبال اسلوونی برگزاری لیگ‌های منظم در رده‌های پایه و توجه به استعدادها و دادن این امکان به آنها که هر هفته بتوانند در لیگ خودشان بازی کنند، از عوامل رشد بازیکنان جوان و تیم ملی آنها بوده است.

عامل دیگری که باعث رشد تیم اسلوونی شده است ایجاد کمپ‌های تمرینی بسیار خوب با تمامی امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که در اختیار مربیان قرار می‌گیرد. به کار گرفتن مربیان جوان بین‌المللی که زمانی کواچ هم در کشور اسلوونی مربیگری می‌کرد و مربی حال حاضر اسلوونی، آلبرتو جولیانی ایتالیایی مربیان جوانی هستند و توانستند خیلی خوب در این تیم کار بکنند.

نوع بازی تیم اسلوونی

پاسوری که در این دوره از رقابت‌ها برای تیم اسلوونی پاس داده است روپرت بوده که من امسال با او کار کردم. آقای روپرت و پِرنوش دو پاسوری هستند که برای تیم اسلوونی توپ می‌زنند امسال بازیکن من بودند و من با آنها کار کردم. روپرت علاقه دارد  بازی را باز کند و به دریافت قدرتی‌ها پاس بدهد و کمتر در بازی‌ها، سرعتی‌ها را به خدمت می‌گیرید. در بازی روسیه ۷۷ اسپک را فقط اورنات و چبول زدند. در مقابل فرانسه ۵۶ اسپک را چبول و موزیچ زدند. در مقابل کانادا ۴۰ اسپک را اورنات و چبول زدند که قدرتی‌زن هستند. سرعتی‌زن‌ها در هر بازی ۱۵ تا ۲۰ توپ زدند که بسیار آمار کمی است و مربیان ما حتما به این موضوع توجه دارند.

[caption id="attachment_180079" align="aligncenter" width="1080"]آکو کریمی آکو کریمی[/caption] تیم ایران از دید تیم اسلوونی

باید بگویم که مطبوعات و رسانه‌های اسلوونی، ایران را همیشه یک تیم قدرتمند می‌دانند و بیشتر خبرها در مورد سعید معروف است که واقعا معرف والیبال دنیا است. خیلی نتایج بهتری را برای تیم ملی ایران در لیگ ملت‌ها در ذهن داشتند و پیش‌بینی می‌کردند. ولی ما می‌دانیم که سیاست فدراسیون والیبال ایران  و شخص آقای آلکنو نتیجه‌گیری نبوده، هر چند ما می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم.

ضعف اصلی تیم ایران در این رقابت‌ها

ضعف اصلی تیم ملی ایران در این مسابقات دریافت بوده است. ما در دریافت‌های اول خوب عمل نکردیم. اگر توپ‌ها خوب به سعید معروف برسد واقعا یکی از بهترین پاسورهای دنیا را در اختیار داریم که می‌تواند خیلی خوب توپ‌ها را پخش کند. به نظر من بهتر است مقابل اسلوونی بیشتر به سمت توپ‌های سرعتی و پایپ برویم تا بتوانیم دفاع روی تور تیم اسلوونی را دچار مشکل کرده و بتوانیم مقابل این تیم نتیجه لازم را بگیریم.

باید بگویم در این دوره از مسابقات تیم ما از لحاظ سرویس هم آمار خوبی نداشته است و اگر قصد بردن تیم اسلوونی را داریم باید سرویس‌های زهردارتر، با دقت و قدرت بیشتری را روانه زمین اسلوونی بکنیم

عملکرد بازیکنان تیم ایران

در بازی‌هایی که علی‌اصغر مجرد بازی کرده است عملکرد خوبی داشته است. بردیا سعادت و صابر کاظمی هم تا الان خوب بودند. اما معتقدم که سعید معروف، سید موسوی و میلاد عبادی پور ستون‌های تیم ما هستند.

عملکرد آلکنو در تیم ایران

آلکنو سعی دارد تا بازیکنان را به طور کامل بشناسد و در شرایط سخت، عملکرد و نحوه مواجه آنها با این شرایط را بسنجد. بنده معتقدم باید دست آقای آلکنو را باز گذاشت و به ایشان زمان داد تا بتواند با شرایط روحی و روانی بازیکنانش در هر شرایطی آشنایی پیدا کند.

نکته منفی تیم ایران در این بازی‌ها

نکته منفی که تیم ملی ما دارد این موضوع است که تیم به لحاظ روانی در سطح مطلوبی نیست و حرکت کاملا سینوسی دارد. در بعضی مواقع بسیار به لحاظ روحی و روانی خوب هستیم و در بعضی مواقع بلافاصله سقوط می‌کنیم. این امر حتما باید مورد توجه قرار بگیرد و امیدوارم که کادر فنی حتما به این نکته توجه کنند.

[caption id="attachment_180076" align="aligncenter" width="2560"] تیم والیبال ایران[/caption]