یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی از روز دوم هفته چهارم لیگ ملت‌ها مقابل تیم صدرنشین برزیل قرار گرفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد و دومین باخت خود را در این هفته تجربه کرد.

ایران در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازات ۱۹-۲۵، ۱۹-۲۵، ۲۱-۲۵ شکست خورد و در ست دوم ۲۵-۲۳ برزیل را شکست داد.

ایران بازی را در ست اول خوب شروع کرد، اما به دلیل اینکه ضربه‌های نهایی بازیکنان تمام‌کننده نبود موجب شد تیم برزیل از این فرصت استفاده کرده و فاصله امتیاز ایجاد کند. ایران در این ست تنها ۹ امتیاز از حمله بدست آورد در حالی که برزیل ۱۴ امتیاز کسب کرد. خط دفاعی ایران نیز خوب کار نکرد و تنها توانست یک دفاع انجام دهد، در آنسوی میدان برزیلی‌ها سه دفاع مستقیم داشتند.

تیم ملی ایران در ست دوم بازی بهتری از خود ارائه داد و با وجودی که برزیلی‌ها چندین مرتبه بازی را به تساوی کشاندند، اما نتیجه نهایی به سود ایران رقم خورد.

ولادیمیر آلکنو در ست چهارم بردیا سعادت و جواد کریمی را وارد میدان کرد. بازیکنان ایران با وجودی که شش پوئن عقب بودند، تلاش بسیاری کردند و حتی اختلاف را به حداقل رساندند. اما تلاش آنها بی‌ثمر بود.

میثم صالحی در این بازی ۱۵ امتیاز شامل ۱۲ حمله، یک دفاع و ۲ سرویس، امتیازآورترین بازیکن ایران بود. برای برزیل لوکارلی ۲۰ امتیاز بدست آورد. ‌ ایران در مجموع ۴۸ حمله، ۷ دفاع، ۵ سرویس، ۲۴ امتیاز از خطای حریف بدست آورد. در آنسوی میدان برزیل ۴۹ حمله، ۱۲ دفاع، ۳ سرویس و ۳۴ امتیاز از خطای بازیکنان ایران کسب کرد. همانطور که از آمار مشخص است، خطاهای بازیکنان ایران تأثیر زیادی بر شکست در این بازی داشت.

با این نتیجه، ایران با پنج برد، شش شکست و ۱۸ امتیاز در رده هشتم باقی ماند و باید روز پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ مقابل اسلوونی که در رده چهارم است بازی کند.

[caption id="attachment_180065" align="aligncenter" width="2560"]شکست ایران مقابل برزیل در هفته چهارم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ ایران - برزیل / لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱[/caption]