یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش احمد مساجدی یکی از مربیان نام آشنای والیبال ایران است که در حال حاضر در لیگ ژاپن و تیم ناگونا مشغول مربیگری است. او مترجم و دستیار خولیو وسلاکو سرمربی سابق تیم ملی ایران نیز بوده است. مساجدی در مورد بازی های ایران در رقابت های لیگ ملتها ایران را تیمی با پتانسیل بالا توصیف کرد.

بهترین بازی تیم ایران در مقابل آمریکا 

بازی مقابل آمریکا بازی خیلی خوبی بود. با اینکه تیم آمریکا از مهره های اصلی اش استفاده نکرده بود، اما بازی ایران بسیار منسجم بود و امریکا حرفی برای گفتن در مقابل ایران نداشت.  ایران توانست مقتدرانه بازی را ببرد.  تیم ایران بازی قشنگ و یکدستی را ارائه داد و در همه قسمت ها عملکرد خوبی داشت.

صابر کاظمی پدیده تیم ایران

به نظر من صابر کاظمی یکی از پدیده های تیم ایران است . من برخی از بازی های لیگ ایران را هم که دنبال میکردم صابر یکی از عوام مهم در قهرمانی تیم خودش بود و خیلی خوب دارد در تیم ایران بازی میکند.

البته میثم صالحی نیز بازیکن خوب و مستعدی نشان داده است که اگر به لحاظ فنی کمی بیشتر کار کند به بهترین حالت خود خواهد رسید.

[caption id="attachment_179998" align="aligncenter" width="2560"]صابر کاظمی، آرمان صالحی، میثم صالحی صابر کاظمی، آرمان صالحی، میثم صالحی[/caption]

آلکنو بهتر است زودتر به ترکیب اصلی اش برسد

اینکه الکنو سرمربی تیم ایران از جوانها استفاده می کند و به انها شانس بازی کردن می دهد بسیار خوب است، چون در ایران بازیکنان جوان و با استعداد زیادی داریم. ولی به نظر من بازی هایی که می توانستیم ببریم را باید طوری از بازیکنان استفاده میکرد تا بازی ها به پیروزی  ختم شود.  بازیکنان ایران در شرایطی هستند که نیاز به برد دارند تا بتوانند روحیه خودشان را نگه دارند.

به نظر من ایشان میتوانند ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را با هم استفاده کنند. به بازیکنان جوان شانس بازی بدهد و بازیکنان با تجربه را در لحظات حساس امتحان کند تا ببیند چقدر میتوانند ردر لحظات حساس به تیم کمک کرده و تیم را از بحران خارج کند.به طور کلی پیروزی بسیار روحیه بخش است و  برد در  این بازی ها هم از لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان تاثیرگزار است.

من فکر میکنم تیم باید دیگر به ترکیب اصلی خودش برسد و با توجه به شرایط المپیک، ترکیب نهایی شناخته شود تا بازیکنان راحت تر بتوانند یکدیگر را در زمین پیدا کرده و به هماهنگی لازم برسند و در کنار آن ها از بازیکنان جوانتر هم به راحتی استفاده کنند.

اگر قصد استفاده از بازیکنان جوانتر هم دارند بازیکنی که به عنوان بازیکن اصلی او انتخاب شده  است، در لحظات حساسی که تیم به بحران میخورد بداند که  چگونه از او استفاده کند و اینکه آن بازیکن در ان شرایط چطور گره گشا خواهد بود و به تیم کمک خواهد کرد که تست دو طرفه خوبی است. در نهایت ترکیب تیم با بازیکنان جوان هم بتواند بازی را با پیروزی به اتمام برساند.

احمد مساجدی در پایان اظهار داشت:

باید بگویم تیم ایران پتانسیل بالایی داشته و بازیکنان خوبی هم دارد. الکنو مربی کار بلدی است و می داند چه برنامه ای دارد، ولی  کمک های او هم باید  به ایشان کمک کنند و در بازی های که امکان برد بالایی هست بازی را با پیروزی به اتمام برسانند تا بازیکن روحیهه بالاتری گرفته و شرایط تیم بسیار بهتر خواهد شد.  قطعا با همین روندی که تیم ایران در حال حرکت است در المپیک هم نتیجه خوبی به دست خواهند آورد.

[caption id="attachment_175773" align="aligncenter" width="916"]احمد مساجدی احمد مساجدی[/caption]