به گزارش آریاورزش، پس از اینکه لیبروی تیم بانوان صربستان در بازی با تایلند، حرکت نژادپرستانه‌ انجام داد و باعث ناراحت شدن شدید طرفداران این ورزش شد،  فدراسیون جهانی او را از دو مسابقه محروم کرد.

جورجویچ بلافاصله بعد از بازی از تیم تایلند و همه هواداران عذرخواهی کرده بود. او در حساب کاربری خود در اینستاگرام که در حال حاضر غیرفعال شده‌ است، نوشت: «من اشتباه خود را متوجه شدم و بلافاصله پس از مسابقه از کل تیم تایلند عذرخواهی کردم.»

او افزود: «من فقط می‌خواستم با این حرکت این پیام را به هم تیمی‌هایم برسانم که حالا ما هم مثل آن‌ها شروع به دفاع کنیم. من قصد نداشتم به کسی بی‌احترامی کنم.»

فدراسیون والیبال صربستان این موضوع  را «یک سوء‌تفاهم ساده» توصیف کرده و در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که صمیمانه از تیم تایلند عذرخواهی می‌کنند و از مردم خواستند که به این موضوع  بیش از حد دامن نزده و آن را بزرگتر از چیزی که هست نشان ندهند.

فدراسیون والیبال صربستان نوشت: "سانیا از اشتباه خود آگاه است و بلافاصله از کل تیم تایلند عذرخواهی کرد. او قصد بی‌احترامی نداشت. البته که آن حرکت کار نادرستی بود اما  آنچه اتفاق افتاد سوءتفاهمی ساده بوده که در یک فضای دوستانه بین بازیکنان دو تیم رقم خورده است"

علاوه بر محرومیت از حضور در دو مسابقه برای خانم جورجویچ، فدراسیون والیبال صربستان هم بیش از ۱۵ هزار پوند جریمه شده است. در بیانیه ای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی والیبال  اعلام کرد که این پول را به مقابله با رفتارهای تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه و یا تامین مالی برنامه‌های آموزشی درباره حساسیت های فرهنگی اختصاص می‌دهند.

تصویر ثابتی از فیلم آن لحظه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که واکنش گسترده‌ای به دنبال داشت. روز پنجشنبه طوماری با امضای ۵۰۰۰ نفر منتشر شد که مسئولیت‌پذیری بیشتر بازیکنان ورزشی و فدراسیون‌ را خواستار شده بود.

در این طومار آمده است: «در مقام یک انسان، عذرخواهی کوچکترین کار است. اما جورجویچ و تیم ملی والیبال صربستان نماینده کشورشان در یک تورنمنت ورزشی رسمی با قوانین رسمی فدراسیون جهانی والیبال هستند و برای حفظ اعتبار این ورزش در جهان و الگوسازی برای مردم، این قوانین باید اجرا شود.»

[caption id="attachment_179961" align="aligncenter" width="1368"]حرکت نژادپرستانه‌ سانیا جورجویچ لیبروی تیم صربستان مقابل تایلند حرکت نژادپرستانه‌ سانیا جورجویچ لیبروی تیم صربستان مقابل تایلند[/caption]