به گزارش آریاورزش فدراسیون والیبال صربستان بعد از حرکتی که لیبروی تیم بانوان در برابر تیم تایلند انجام داده بود با انتشار بیانیه ای رسما از این تیم عذرخواهی کرد.

فدراسیون والیبال صربستان نوشت: " به خاطر رفتار این بازیکن صرب که رفتار نژاد پرستانه ای بود ما صمیمانه از تیم تایلند و همه افراد آسیب دیده از این حرکت  عذرخواهی می کنیم ". روز سه شنبه ، تیم ملی صربستان در روز پنجم لیگ ملت های والیبال بانوان  2021 در ریمینی ایتالیا تایلند را شکست داد. اما  این مسابقه با وضعیتی همراه شد که توجه بسیاری را در شبکه های اجتماعی جلب کرد. سانجا لیبروی تیم بانوان صربستان با کشیدن چشمان خود جرکت نژادپرستانه ای را مرتکب شد و متاسفانه مورد انتقاد شدید  در سراسر دنیا قرار گرفت به همین ترتیب فدراسیون والیبال صربستان همچون سال 2017 با انتشار بیانیه ای از این کار بازیکن خود عذرخواهی کرد:

:سانجا از اشتباه خود آگاه است. او بلافاصله از کل تیم تایلند عذرخواهی کرد. او فقط می خواست به هم تیمی هایش نشان دهد بیایید مثل آنها(تیم تایلند)  بازی دفاعی را شروع کنیم. منظور او هیچ بی احترامی نبود. البته که رفتار او مناسب این بازی نبود و واقعا جای تاسف دارد. اما دختران ما به هیچ وجه نژادپرست نیستند.

لیبروی صربستان ، سانجا جورجِویچ بیش از هم تیمی اش ، آنا یاکشیچ، پاسور تیم بسیار بیشتر از  هواداران آسیایی، مورد انتقاد قرار گرفت.  این موضوع حتی ناراحتی برخی از بازیکنان و فدراسیون های دیگر را  به همراه داشت که این اقدام را مورد نکوهش قرار دادند  (مانند فدراسیون ایالات متحده در شبکه های اجتماعی)  و ژست دو نفره بازیکنان صربستان را محکوم کردند.

[caption id="attachment_179794" align="aligncenter" width="333"]عذرخواهی فدراسیون والیبال صربستان عذرخواهی فدراسیون والیبال صربستان[/caption]