یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ امروز از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف روسیه قهرمان دو دوره گذشته رفت و علیرغم تلاش بسیاری که انجام داد با نتیجه سه بر یک مغلوب شد. عملکرد خوب جوانان ایران در این بازی بگونه‌ای بود که با وجود این شکست باز هم چند مرتبه لبخند را بر لبان آلکنو نشاند.

ایران بازی را با ترکیب کاملا متفاوت نسبت به بازی مقابل ژاپن آغاز کرد و محمدطاهر وادی، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی، علی شفیعی، مسعود غلامی و آرمان صالحی به میدان رفتند. اواخر ست اول نیز بردیا سعادت به میدان آمد.

روس‌ها ست اول را بهتر شروع کردند و توانستند (۱۷-۲۵) برنده شوند. در ست دوم ایران عملکرد متفاوتی از خود نشان داد و در زمینه سرویس و توپ‌گیری بهتر کار کرد و موفق شد اختلاف چهار امتیازی ایجاد کند. با وجودی که روسیه اختلاف را جبران کرد اما در نهایت این ست (۲۵-۲۰) به سود ایران شد.

شاگردان آلکنو در سوم نیز عملکرد برابری با حریف قدرتمند خود داشتند، اما در امتیاز ۲۰ روس‌ها سرویس‌های خوبی روانه زمین ایران کردند تا اختلاف را بیشتر کنند. آلکنو تلاش کرد با استفاده از تایم اوت و تعویض در روند روسیه وقفه ایجاد کند، اما این ست (۲۰-۲۵) به سود روسیه رقم خورد. برتری شاگردان ساملوو در ست چهارم هم ادامه یافت و (۱۷-۲۵) برنده شد.

در پایان این دیدار صابر کاظمی قطر پاسور جوان کشورمان با ۱۸ امتیاز و ماکسیم میخائیلوف با ۲۲ پوئن، امتیازآورترین بازیکنان میدان بودند.

تیم ملی ایران در مجموع ۴۹ امتیاز از حمله، ۳ دفاع، ۳ سرویس و ۲۴ امتیاز از خطای حریف بدست آورد. روسیه نیز ۵۶ امتیاز از حمله، ۱۰ دفاع، ۴ سرویس و ۲۴ امتیاز از خطای بازیکنان ایران کسب کرد.

در این دیدار سعید معروف مانند روز گذشته به دلیل سرماخوردگی حضور نداشت. همچنین رضا عابدینی که منتظر نتیجه تست کروناست و محمدرضا حضرت‌پور به دلیل تب در اتاق ایزوله هستند. به همین خاطر مرتضی شریفی به عنوان لیبروی دوم در لیست قرار گرفت.

ایران در بازی اول مقابل ژاپن سه بر صفر شکست خورده بود و روسیه موفق شد سه بر یک هلند را مغلوب کند.

تیم ملی ایران در سومین بازی فردا ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف هلند می‌رود.

[caption id="attachment_179667" align="alignnone" width="1280"]تیم ملی ایران لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ ایران - روسیه / لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱[/caption]