یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال کشورمان با شکست سه بر صفر برابر ژاپن، لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ را با باخت آغاز کرد. این دیدار اولین بازی تیم ملی کشورمان پس از حدود دو سال بود، که این موضوع یکی از دلایل عدم ناهماهنگی ایران در بازی مقابل ژاپن بود.

ساعاتی پیش از شروع مسابقه، آلکنو به دلیل سرماخوردگی سعید معروف مجبور شد در لیست ۱۴ نفره خود تغییر ایجاد کرده و علی شفیعی را به جای او وارد لیست کند. ایران ست اول را با محمدطاهر وادی، امیر غفور، علی اصغر مجرد، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، سیدمحمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد و از ست دوم پوریا فیاضی وارد زمین شد. همچنین اسفندیار و کاظمی نیز لحظاتی وارد زمین شدند.

تیم ملی ایران در ست اول ناهماهنگ ظاهر شد و ضعف‌هایی در خط سرویس و دریافت داشت. از طرفی محمدطاهر وادی به زمان بیشتری برای بازی و ارسال توپ‌های مناسب به مهاجمان نیاز داشت. به نظر می‌رسید آلکنو نیز ترجیح می‌دهد تا این فرصت را برای آزمون و خطا به شاگردانش بدهد. ایران در نهایت این ست را ۱۹-۲۵ واگذار کرد.

شاگردان آلکنو در ست دوم بهتر بودند و هر چه از بازی گذشت، روند تیم‌مان بهتر شد. اما ژاپنی‌ها در توپ‌گیری داخل میدان بهتر کار کردند و توانستند در این ست ۲۲-۲۵ برنده شوند.

ست سوم با برتری ۶-۲ ایران همراه بود. این برتری تا نیمه ست ادامه یافت اما ژاپنی‌ها موفق شدند در امتیاز ۱۵ برابر شوند و در ادامه دو امتیاز از ایران پیش بی‌افتند. با این وجود بار دیگر بازی در امتیاز ۲۳ برابر شد، اما در نهایت ست سوم نیز ۲۴-۲۶ به سود سامورایی‌ها خاتمه یافت.

ایران در این بازی ۴۱ امتیاز از حمله، ۸ دفاع، یک سرویس و ۱۵ امتیاز از خطای حریف بدست آورد. در آنسوی میدان ژاپن ۴۵ امتیاز از حمله، ۷ دفاع، ۲ سرویس و ۲۲ امتیاز از خطای ایران بدست آورد.

امیر غفور با ۱۵ پوئن امتیازآورترین بازیکن ایران بود و یوکی ایشیکاوا با ۱۸ امتیاز بیشترین امتیاز را برای ژاپن بدست آورد.

در ابتدای ست دوم رضا عابدینی به دلیل بالا بودن دمای بدنش (۳۸ درجه) به اتاق ایزوله رفت تا مورد آزمایش قرار بگیرد. نتیجه تست آنتی ژن او که پیش از بازی گرفته شد منفی بوده است.

[caption id="attachment_179643" align="aligncenter" width="1000"]شکست ایران در اولین بازی لیگ ملت‌ها مقابل ژاپن ایران - ژاپن ٫ لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱[/caption]