به گزارش آریاورزش لیگ ملت های والیبال 2021 به صورت متمرکز در ریمینی ایتالیا برگزار خواهد شد که قوانین و مقررات مسابقات بسیار جدی خواهد بود.

لیگ ملت ها اولین رویداد والیبال برای تیم های ملی در سال 2021 است. ریمینی ، ایتالیا ، شانزده تیم در مسابقات مردان و شانزده  تیم در مسابقات زنان به رقابت می پردازند.

ریمینی ایتالیا شهری است که به لحاظ گردشگری بسیار محبوب است. این شهر در دریای آدریاتیک  و در منطقه امیلیا - رومانیا واقع شده است. این منطقه نه تنها به خاطر بناهای تاریخی و موقعیت مکانی جذابش شناخته شده است بلکه  فدریکو فلینی یکی از مشهورترین کارگردانان تاریخ سینما در ریمینی متولد شده است.

لیگ ملت های والیبال 2021 در بخش بانوان از 25 می تا 25 ژوئن برگزار می شود. شانزده تیم در آن شرکت می کنند و با سیستم گروهی یا  همه در برابر همه بازی می کنند. هر تیم پانزده بازی انجام می دهد. چهار تیم برتر در 24 ژوئن به نیمه نهایی صعود خواهند کرد. دیدار رده بندی و فینال جمعه 25 ژوئن برگزار خواهد شد.

تیم های بانوان حاضر در لیگ ملت های 2021: بلژیک - برزیل - چین - جمهوری دومنیکن - هلند - ژاپن - کانادا - کره جنوبی - آلمان - لهستان - روسیه - صربستان - تایلند - ترکیه - آمریکا - ایتالیا.

 لیگ والیبال بازیکنان لیگ ملت های 2021 در بخش اقایان  از 28 می تا  27 ژوئن برگزار می شود. شانزده تیم در آن بازی می کنند که همانند سیستم بانوان  هر تیم پانزده مسابقه برگزار خواهد کرد. چهار تیم برتر در تاریخ 26 ژوئن به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد. دیدارهای رده بندی و فینال  روز یکشنبه 27 ژوئن برگزار می شود.

تیم های  والیبال آقایان در لیگ ملت های 2021: آرژانتین - استرالیا - برزیل - بلغارستان - فرانسه - هلند - ایران - ژاپن - کانادا - آلمان - لهستان - روسیه - صربستان - اسلوونی - آمریکا - ایتالیا.

در هر دو تورنمنت بانوان و اقایان هشت روزانه هشت بازی انجام می شود. در مجموع 248 مسابقه طی 34 روز انجام خواهد شد. پس از 120 دیدار مرحله اصلی و چهار مسابقه برای کسب مدال. یک ماراتن واقعی برای پخش والیبال در انتظار هواداران است.

[caption id="attachment_179050" align="aligncenter" width="630"]لیگ ملتهای والیبال2021 لیگ ملتهای والیبال2021[/caption]

حباب ایمنی که در ریمینی برای برگزاری مسابقات تدارک دیده شده چیست؟

طبق برنامه فدراسیون جهانی والیبال انتظار می رود تیم های بانوان تا 21 می و مردان در 24 می وارد ریمینی شوند. 32 نمایندگی در پنج هتل برای سرویس دهی تدارک دیده شده است. این حباب امن برای بیش از یک ماه به خانه آنها تبدیل خواهد شد. خانه ای که آنها برای این مدت قادر به ترک آن نخواهند بود.

حباب میزبان کمی بیش از 1000 نفر خواهد بود، بازیکنان ، مربیان ، کادر تیم و پزشک. علاوه بر این، بخش خدمات هم وجود دارد. هر تیم حداکثر 25 نفر می تواند داشته باشد. در طول مسابقات هر تیم می تواند بازیکن یا بازیکنانی را تغییر دهد که تنها در یک زمان مشخص امکان پذیر است. در تاریخ 9 ژوئن برای بازیکنان والیبال بانوان و در 12 ژوئن برای بازیکنان والیبال اقایان.

دو زمین در محوطه مجتمع نمایشگاه تجاری ریمینی ساخته شده است ، جایی که مسابقات به طور همزمان برگزار می شوند. شش زمین تمرین و چهار سالن ورزشی نیز مهیا شده است. صحبت های زیادی در این مورد شده است که آیا امکانات تمرینی برای 32 تیم  خیلی کافی است؟ و تیم ها ممکن است در تمرینات خود به مشکل بخوردند.

این محدودیت ها در مورد جلسات نیز اعمال می شود. بازی ها بدون حضور تماشاچیان برگزار خواهند شد. برای به حداقل رساندن تماس ها، روش های  معمول و استاندار برگزای رقابت ها کنار گذاشته شده است مثل دست دادن، تعویض پرچم یا تغییر زمین تیم ها. داوران خط نیز کنار گذاشته شده اند و داور اصلی به وسیله  سیستم ویدیویی پشتیبانی خواهد شد. افراد حاضر در مسابقات به طور مکرر از نظر ویروس کرونا مورد آزمایش قرار می گیرند. در صورت نتیجه مثبت، به سرعت به قرنطینه فرستاده می شوند.

قوانین حباب ایمن برای رسانه ها نیز بی رحمانه اعلام می شوند. روزنامه نگاران فقط می توانند از طریق مجازی با محل برگزاری رقابت ها ارتباط برقرار کنند که این هم باید با مجوز فدراسیون جهانی والیبال صورت پذیرد. این تنها راهی است که آنها می توانند بلافاصله بعد از مسابقات لیگ ملت ها با بازیکنان والیبال صحبت کنند.

چند روز مانده تا شروع مسابقات، برخی موارد هنوز به درستی انجام نشده و کمبودهایی در این منطقه احساس می شود. حتی خود شرکت کنندگان در این رویداد نیز کاملا  آگاهی ندارند که جزئیات زندگی در قرنطینه طولانی مدت چگونه خواهد بود. این قوانین فقط مربوط به مسابقات ورزشی نیست بلکه فعالیتهای روزمره مانند استفاده از غذاخوری و خرید هم است.  بازیکنان و مربیان بسیاری در مصاحبه های خود در این راستا ابراز نگرانی کرده اند.

ویتال هاینن سرمربی تیم والیبال لهستان در این مورد گفت: صادقانه بگویم ، من از ویروس نمی ترسم ، بیشتر به زنده ماندن در چنین شرایطی آن هم در یکماه فکر میکنم، خصوصاً اینکه ما با تمام مقررات حباب آشنا نشده ایم. وقتی به زندان می روید، قوانین را می دانید، ولی ما همه چیز را نمی دانیم.

لیگ ملت های والیبال برای اولین بار در سال 2018 برگزار شد. این لیگ جایگزین لیگ جهانی والیبالی شد که در سال های 1990 تا 2017 برگزار شد و جایزه بزرگ جهانی بازیکنان والیبال در سال های 1993 تا 2017 برگزار شد. در دوره های قبلی این رویداد ، والیبالیست های ایالات متحده دو بار پیروز شده اند ، و والیبالیست های روسیه نیز دو بار از بهترین های 2018 ، 2019 بودند. در سال 2020 ، این رویداد به دلیل همه گیری ویروس کرونا لغو شد.

[caption id="attachment_179184" align="aligncenter" width="1080"]لیگ ملت ها لیگ ملت ها[/caption]