پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

لیبروی تیم ملی فرانسه که مدت‌ها علاقمند به بازی در لیگ روسیه بود، در نهایت به خواسته خود رسید و به تیم زنیت سن‌پترزبورگ پیوست.

به گزارش آریاورزش، با اعلام رسانه‌های روسی ژنیا گربنیکوف با باشگاه زنیت سن پترزبورگ به توافق رسید و با این باشگاه قرارداد امضا کرد. این بازیکن ۳۰ ساله که اصالت روسی دارد مدت‌های طولانی بود که به بازی در لیگ روسیه علاقه نشان می‌داد اما باشگاه‌های روسی برای خرید دو سهمیه خارجی خود، کمتر به لیبروها علاقه نشان می‌دادند و ترجیح می‌دادند پاسور، مدافع یا مهاجم جذب کنند. تنها فین لاری و اریک شوجی آمریکایی توانستند چند سال در روسیه بازی کنند.

در سال ۲۰۱۶، زمانی که پدرش بوریس گربنیکوف (بازیکن سابق روسیه و مربی والیبال) هدایت اورال یوفا را بر عهده داشت، او بسیار به این تیم نزدیک بود اما در نهایت این انتقال صورت نگرفت. ژنی همچنین علاقمند بود تا برای تیم ملی روسیه بازی کند، اما زمانی که بازیکن جوانی بود روس‌ها به او اعتقادی نداشتند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، گربنیکوف بهترین لیبروی دنیاست. او در میان لیبروهای قد بلند است و علاوه بر این پست، دریافت‌کننده قدرتی هم بازی کرده است.

توماس سامللو سرمربی زنیت سن‌پترزبورگ در مصاحبه‌ای که در ماه آپریل داشت در خصوص گربنیکوف به اظهار نظر پرداخته بود و گفت: "بسیاری از تصمیمات تاکتیکی به توانایی بازیکنان بستگی دارد. بعضی از لیبروها می‌توانند به عنوان پاسور دوم به کار گرفته شوند، مثل ژنیا گربنیکوف از فرانسه. برای من لیبرو فقط یک دریافت‌کننده یا مدافع نیست، بلکه او وظیفه سازماندهی حملات را هم بر عهده خواهد داشت.»

[caption id="attachment_179477" align="aligncenter" width="1200"]ژنیا گربنیکوف لیبروی تیم ملی فرانسه به زنیت سن پترزبورگ پیوست ژنیا گربنیکوف لیبروی تیم ملی فرانسه[/caption]