سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، محمدرضا تندروان مربی تیم ملی ایران از تمرینات این روزهای تیم ملی به خبرنگار آریاورزش گفت:

تمرینات تیم ملی بسیار عالی در حال برگزاری است.  باید بگویم فشار تمرینات بالاست و نکات بسیار زیادی در جریان تمرینات مورد بررسی قرار می گیرند که در جهت یافتن و ارتقا نقاط ضعف انجام می شوند.

از روز اول اهداف تمرین ها کاملا مشخص بود، اینکه بر روی چه مهارت هایی باید بیشتر کار شود و چقدر باید این مهارتها در زمان مشخص پیشرفت داشته باشند همه بر اساس برنامه اولیه آغاز شده و در حال پیگیری است.

حضور ولادیمیر الکنو چقدر باعث ایجاد انگیزه در تمرینات تیم ملی شده است؟

آقای الکنو مربی بسیار کاریزماتیکی هستند. ایشان در سه المپیک حضور داشته و عنوان قهرمانی المپیک را در رزومه خود دارند. از لحاظ تجربه و تخصص ما واقعا داریم با یکی از متخصصین والیبال کار میکنیم که کاملا انگیزه بازیکنان را در تمرینات بالا برده است.

با حضور الکنو انتظارات از تیم ملی بسیار بالا رفته است فکر میکنید در لیگ ملتها بتوانیم سکویی را از ان خود کنیم؟

همه تیم ها با تمام قدرت خودر در این مسابقات شرکت میکنند.  یکسال هیچ گونه  بازی بین الملی برگزار نشدهاست  و در این مسابقات تیم ها می آیند تا خود را محک بزنند پس می توان گفت هر تیم برای قهرمانی می آید.

در مورد تیم ملی ایران توقعات باید قابل شمارش باشد. ما در حال حاضر نسلی را در والیبال داریم که فوق العاده هستند و با وجود الکنو مدیریت بهتری در تیم وجود دارد. ما تمرینات خود را در حد بسیار بالا و عالی انجام میدهیم  ولی قاعدتا، پیروزی در یک بازی در روز مسابقه و شرایط بازی مشخص میشود. اینکه تیم رقیب با چه هدفی به این رقابت ها و با چه امادگی حاضر شده است و همه عوامل وجود در یک مسابقه برای پیروزی بسیار مهم هستند.

آیا لیگ ملتها، بازی های اماده سازی برای المپیک خواهد بود؟

در لیگ ملتها نتیجه خیلی مهم نیست چون هدف المپیک است. ما از این رقابت ها استفاده میکنیم تا بتوانیم تمرینات تاکتیکی و تفکرات خود را در زمین اجرا کرده  و در رقابت ها این تفکرات را به طور جدی محک بزنیم و در صورت نیاز ترمیم کرده و بهبود ببخشیم. پس بهتر از لیگ ملتها چه رقابت هایی میتواند برای ما این ازمون را محک  بزند.

متاسفانه بدون برگزاری بازی دوستانه راهی رقابت های لیگ ملتها می شویم. در این شرایط وخیم ناشی از کرونا، تیم ها ریسک کمتری برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی می کنند که به واسطه ان بازیکن یا بازیکنان خود را از دست بدهند.  تیم ملی ما هم این ریسک را نکرد.

آیا حضور شما در باشگاه شهرداری ارومیه بعد از تمدید قرارداد شما با فولادسیرجان صحت دارد؟

بله من با باشگاه شهرداری ارومیه به توافق رسیده ام ولی خبر نهایی را خود باشگاه اعلام خواهد کرد.

در مورد تیم سیرجان باید بگویم مذاکرات بسیاری با باشگاه انجام شد اما در نهایت به یک نگاه مشترک نرسیدیم و اینطور دیده شده که باید تغییر مسیری در این روند داشته باشند که همسو با تفکرات بنده نبود.

 شش بازیکن از تیم سیرجان به شهرداری ارومیه پیوستند که آقایان بهبودی، کاظمی، و داوودی هستند و مجرد و غلامی و صالحی از بازیکنان جدید شهرداری ارومیه هستند.

اگر فولاد سیرجان منحل شود آیا تیم شهرداری ارومیه  به جام باشگاه های اسیا خواهد رفت؟

با توجه به شرایط اکنون جهان به خاطر کرونا هنوز مشخص نیست که ایا این رقابتها برگزارخواهد شد یا خیر. در حال حاضر  تمرکز من روی مسائلی است که احتمال انجام شدن بالایی دارند و به این موضوع فعلا فکر نمیکنم.