پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش توماس ساملوو: همه جای دنیا هواداران تیم‌های پولدار را دوست ندارند. اگر دینامو را شکست می‌دادیم معجزه اتفاق می‌افتاد.

توماس ساملوو سرمربی زنیت سن‌پترزبورگ پس از کسب نایب قهرمانی در سوپر لیگ روسیه در مورد سیاست‌های این باشگاه در نقل و انتقالات صحبت کرد.

تیم زنیت سن‌پترزبورگ فصل گذشته در سه بازی فینال لیگ روسیه، جام حذفی و کاپ اروپا شکست خورد که هر سه برابر دینامو مسکو بود. آنها در مجموع تمامی هشت رویداد خود را در فصل گذشته مقابل دینامو واگذار کردند.

ساملوو درباره نتایج به دست آمده گفت: من قبلاً هم گفتم که به تیمم افتخار می‌کنم، زیرا باید از نتایجی که ما کسب کردیم قدردانی شود. بله، شکست خوردن در سه فینال متوالی باعث شرمندگی است، همه می‌خواهند برنده شوند. اما با در نظر گرفتن شرایط موجود به دلیل ویروس کرونا، مصدومیت‌ها و مشکلات جسمی، بچه‌ها عالی کردند و ما نتیجه خیلی خوبی گرفتیم. بله اگر ست چهارم را می‌بردیم، آن وقت می‌توانستیم در ست پنجم برای قهرمانی بجنگیم. به هر حال من نمی‌خواهم درباره اما و اگرها حرف بزنم. آن بازی دیگر تمام شده و باید نتیجه را قبول کنیم. باید مثل همیشه مشکلات را بررسی کرده و رو به جلو حرکت کنیم.

او در مورد ناکامی مقابل تیم دینامو مسکو توضیح داد: دینامو در این فصل از همه تیم‌ها بهتر بود. قهرمانی‌های آنها در جام حذفی٬ جام اروپا و لیگ روسیه طبیعی است. آنها کل فصل فقط دو باخت به فاکل داشتند. برتری دینامو نسبت به سایر تیم‌ها منصفانه است. آنها شایسته این قهرمانی‌ها بودند. اگر ما در فینال لیگ آنها را برده بودیم٬ معجزه اتفاق می‌افتاد. من می‌فهمم که یک وقت‌هایی روزنامه‌نگاران به ما یادآوری می‌کنند که کی چندبار به کی باخته است و با آن مشکلی ندارم. تجربه در مسابقات سرنوشت‌ساز از اهمیت بالایی برخوردار است. دینامو٬ تسوتان سوکولوف را در اختیار داشت که قبلا در تیم‌های بزرگی چون کازان٬ لوبه و ترنتینو بازی کرده بود و در مسابقات بسیاری از جمله لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان قهرمان شده بود. تجربه٬ اعتماد به نفس و آرامش او باعث قدرتمندتر شدن کل تیم شد. او در لحظات حساس امتیازات بسیار زیادی کسب کرد. فکر می‌کنم او در این فصل بهترین نمایش خود را داشت.

ساملوو در مورد دیدگاه منفی نسبت به تیم زنیت سن‌پترزبورگ به دلیل توانایی بالای مالی گفت:بله من هم چیزهای زیادی شنیده ام. اما در همه جای دنیا این اتفاق می‌افتد. هر جایی که تیمی هزینه های بیشتری برای جذب بازیکن پرداخت کند و معمولا بیشتر مدال می‌آورد٬ چنین دیدگاهی نسبت به آنها وجود دارد. نه تنها در والیبال٬ بلکه در فوتبال و سایر ورزش‌ها هم همین است. فکر می‌کنم یوونتوس٬ بایرن مونیخ و سایر باشگاه‌های ثرتمند مورد علاقه هواداران رقبای خود نیستند. وقتی رقابت سخت باشد٬ دعوت کردن از بازیکنان قوی مشکلی ندارد. جوانان به تنهایی قادر حل چنین مشکلاتی نستند.

در چنین سطحی از بازی ها، جوانان به تنهایی قادر به براورده کردن خواسته های باشگاه نیستند. اگر باشگاه آنها را جذب کند، شرایط را برای موفقیت آنها نیز  ایجاد می کند اما در کنار بازیکنان بزرگ و با تجربه.  هر بازیکن قبل از تصمیم گیری عوامل زیادی را باید مد نطر داشته باشد و  بدین معنی نیست که هرکسی بخواهد میتواند به تیم زنیت وارد شود. . من در مذاکرات شرکت نمی کنم ، مدیران درگیر این کار هستند..

[caption id="attachment_179214" align="aligncenter" width="468"]توماس ساملوو توماس ساملوو[/caption]