یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش برخی از فدراسیون های والیبال نمی خواهند بازیکنان اصلی را به لیگ ملت های 2021  بفرستند.

این بسیار سوال برانگیز است که آیا برخی از تیم های ملی در لیگ ملت های والیبال امسال  با بهترین بازیکنان خود شرکت می کنند یا خیر؟ براساس اخبار منتشر شده احتمال حضور بازیکنان بنام برخی تیم ها در لیگ ملت های امسال بسیار کم باشد و برخی تیم ها  با بازیکنان اصلی خود در این دوره از رقابت های لیگ ملتها حاضر نشوند.

گفته می شود، فدراسیون های ایتالیا، روسیه و لهستان از فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) استثنایی را برای ثبت نام بازیکنان در این رویداد درخواست کرده بودند، زیرا می خواهند به بازیکنان اصلی خود استراحت داده و  از خستگی و آسیب دیدگی احتمالی  این بازیکنان در دوره برگزاری رقابت ها جلوگیری کنند.

مشکلی که فدراسیون های والیبال می بینند این است که پایان فصل باشگاه های اروپا در ابتدای ماه می با  فینال لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. این رقابت به صورت متمرکز در ایتالیا برگزار می شود. بنابراین، برای بازیکنان اصلی بدان معنی است که آنها به طور مداوم در زمین مسابقه هستند و بازی می کنند. بلافاصله بعد از بازی های باشگاهی به تیم ملی رفته و برای بازی های لیگ ملت ها اعزام می شوند و بعد از ان هم باید برای بازی های المپیک توکیو اماده شوند. در این صورت فرصتی برای بازیابی خود به لحاظ جسمی و روانی نخوهند داشت. بعد از همه این ها، کشورهای اروپایی باید مسابقات قهرمانی قاره ای را نیز در ماه سپتامبر برگزار کنند.

[caption id="attachment_178053" align="aligncenter" width="512"]لیگ ملتها لیگ ملتها[/caption]