یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، فدراسیون والیبال لهستان برای میزبانی لیگ والیبال ملت‌ها ۲۰۲۱ اعلام آمادگی کرد.

یکسال است که هیچ رویداد ملی انجام نشده و کلیه رقابت‌های فصل ۲۰۲۰ به دلیل شرایط همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد. اما تابستان امسال المپیک توکیو در پیش است و تیم‌ها مایلند پیش از مهمترین رویداد ورزشی به حداکثر آمادگی برسند. با این وجود تیم‌ها ناچار بودند به کشور یا قاره‌های متعدد سفر کنند که در شرایط فعلی، این کار امکان‌پذیر نبود. از این رو فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفت به دلیل شرایط کووید ۱۹ رقابت‌های لیگ ملت‌ها را به شکلی جدید و بصورت متمرکز برگزار کند. ‌ ‌هنوز مشخص نیست برنامه‌ریزی جدید به چه صورت خواهد بود و کدام کشور این مسابقات را میزبانی می‌کند. قرار است fivb در ماه فوریه جزئیات را اعلام کند، اما کشور لهستان که به قطب والیبال دنیا معروف است، برای میزبانی تمایل نشان داده است. ‌ رئیس فدراسیون والیبال لهستان در مصاحبه خود گفت: رقابت‌های لیگ ملت‌ها بزرگترین رویداد والیبال است، زیرا در چهل روز ۱۳۰ مسابقه برگزار می‌شود. چه رسد به اینکه بخواهد متمرکز باشد. میزبانی در مسابقات امسال چالش بسیار بزرگی است. اجاره حداقل دو اتاق برای ده‌ها روز کار دشواری است، به علاوه برای تقریباً ۴۰۰ نفر باید هتل رزرو شود."

او افزود: "ما به خاطر هواداران لهستان این مسابقات را برگزار خواهیم کرد، چون لایقش هستند. ما در لهستان، اولین جایی بودیم که با این چالش مقابله کردیم و در شرایط کرونایی تمرینات تیم ملی را برگزار کردیم. پس بیایید برای اولین‌بار لیگ ملت‌ها را بصورت متمرکز میزبانی کنیم."

به هر حال در شرایط فعلی کرونا و مشکلات مالی به وجود آمده، کمتر کشوری به میزبانی ورزشی راغب می‌شود. کشورهای بزرگی مثل چین و آمریکا از میزبانی امتناع کردند، هر چند محمدرضا داورزنی اعلام کرد که با ارسال پیامی به فدراسیون جهانی والیبال تمایل خود را برای میزبانی در این رقابت‌ها نشان داده است. اما قطعاً برای واگذاری میزبانی، مواردی چون روند شیوع کرونا، امکانات سالن‌ها و هتل‌ها بررسی می‌شود.

[caption id="attachment_173087" align="aligncenter" width="805"]لهستان داوطلب میزبانی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ اردوی تیم ملی لهستان / تابستان ۲۰۲۰[/caption]