به گزارش آریاورزش جان لوکا پازینی خبرنگار مشهور ایتالیایی که معمولاً اخبار موثقی دارد، در وبلاگ خود نوشت: وربوف لیبروی سابق تیم ملی روسیه، سال آینده به زنیت کازان برمی‌گردد. جایی که او سال‌ها به عنوان بازیکن در آنجا بازی کرد و حرفه مربیگری را نیز از همانجا آغاز کرد. او به مدت یکسال سرمربی زنیت کازان بود و تحت هدایت او قهرمان جام حذفی روسیه شد. اما پس از آن، زنیت افت کرد و مقام قهرمانی در لیگ روسیه و اروپا را از دست داد. هر چند فصل گذشته به دلیل کرونا ناتمام ماند و لوکوموتیو نویسیبیرسک بصورت غیررسمی قهرمان معرفی شد.

تجربه یکساله وربوف در کازان به او کمک کرد تا امسال همراه با کوزباس کمروو خوب کار کند و امسال نیز زنیت کازان را با شکست سه بر صفر بدرقه کرد. آنها در حال حاضر با ۱۴ پیروزی از ۱۸ مسابقه، کسب ۴۰ امتیاز و تنها دو امتیاز اختلاف نسبت به زنیت سن‌پترزبورگ، در رده سوم جدول رده‌بندی است.

هنوز تا پایان رقابت‌های امسال باقی مانده و مشخص نیست اخباری که در بازار نقل و انتقالات منتشر می‌شود چقدر به واقعیت می‌پیوندد. ولادیمیر آلکنو سرمربی فعلی زنیت که از سال ۲۰۰۸ هدایت این تیم را بر عهده دارد با قهرمانی‌های متعدد، سال‌ها در لیگ روسیه سلطنت می‌کرد و دارای چندین مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است. او ارتباط نزدیکی با مدیران باشگاه دارد و به شدت به این تیم علاقمند است. هنوز مشخص نیست چه عاملی موجب این تصمیم شده است! آیا بحران فعلی در کازان و تجربه هفت شکست متوالی دلیل این تصمیم بوده یا مسئله دیگری در میان است.

آلکنو با فدراسیون والیبال ایران قرارداد چند ماهه دارد و تا پایان المپیک توکیو سکان تیم ملی کشورمان را در اختیار دارد. فدراسیون والیبال همواره معتقد بود که سرمربی تیم ملی بصورت همزمان در تیم‌های باشگاهی شاغل نباشد، با توجه به این موضوع آیا می‌توان شانس تمدید همکاری را با مرد روسی متصور شد؟ یا اینکه طرفین برای آینده تصمیمات دیگری در سر دارند.

[caption id="attachment_178002" align="aligncenter" width="630"]الکسی وربوف در راه زنیت کازان الکسی وربوف در راه زنیت کازان[/caption]