به گزارش آریاورزش، در چهارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر روسیه، تیم والیبال زنیت کازان به سرمربی‌گری آلکنو مهمان تیم والیبال زنیت سن‌پترزبورگ بود. زنیت که بعد از مصدومیت آرتم ولویچ و حواشی پیش آمده اخیر، در شرایط خوبی به سر نمی‌برد، در این بازی که به دربی زنیت‌ها معروف است (Zenitovsky Derby) سه بر یک شکست خورد تا همچنان ناکامی‌هایشان ادامه داشته باشد. 

شاگردان آلکنو ست اول را ۲۱-۲۵ پیروز شدند، اما سه ست بعدی را ۲۵-۱۷، ۲۵-۱۷، ۲۶-۲۴ واگذار کردند.

این هفتمین شکست کازانی‌ها در هشت بازی اخیر بود و همانطور که قبلاً هم گفته شد، از سال ۲۰۰۸ که آلکنو هدایت این تیم را بر عهده گرفت، چنین بحرانی بی‌سابقه بوده است. شاید اگر این اتفاق در هر تیم دیگری می‌افتاد، تا الان سرمربی تیم تعویض می‌شد، اما در کازان این موضوع اصلا مطرح نیست. چراکه آلکنو مربی معتبری است و مدیریت باشگاه نیز اعتقاد دارد او تجربه لازم برای بیرون آمدن از این بحران را دارد.

آنچه در اخبار آمده این است که جلسات متعددی در برگزار شده که در آن بازیکنان و مربیان قول دادند مشکلات و گلایه‌های گذشته را فراموش کنند و در فرصت باقی مانده، برای رسیدن به همان کیفیت بازی که در ابتدای فصل داشتند و پیروزی در بازی‌های آینده تلاش کنند. به هر حال چیزی تا پایان بازی‌های گروهی باقی نمانده و کازان برای رسیدن به جمع شش تیم نهایی در مرحله پلی‌آف باید در بازی‌های آینده پیروز شود. تلاش‌های لازم برای بهبود جو تیم انجام شده، اما تنها پیروزی در بازی‌ها می‌تواند بیشترین کمک را به آنها بکند.

در سن‌پترزبورگ، تیم کازان در بخش‌هایی از بازی خوب به نظر می‌رسیدند، اما اشتباهات زیادی داشتند. بزرگترین مشکل شاگردان آلکنو در خط حمله بود. آنها ۵۰ درصد از حملات خود را به امتیاز تبدیل کردند که این آمار برای شاگردان ساملوو ۶۲ درصد بود. شاید علت اصلی آن این بود که ماکسیم میخائیلوف سر حال نبود. انگاپت آمار مشابهی نسبت به بازی‌های قبلی خود ارائه داد. بارتوش بدنوژ به دلیل مصدومیت کمر حضور نداشت و در کازان باقی ماند. اما فدور ورونکوف که به جای او به زمین رفته بود مهره اصلی تیم در حملات بود و توانست ۱۹ امتیاز بدست آورد.

آلکنو پس از بازی گفت: "در این دیدار بهتر از بازی‌ قبل مقابل دینامو مسکو بودیم. اما موفق نشدیم برنده شویم که البته این موضوع ناامیدکننده است. باید به آرامی رو به جلو حرکت کنیم. امروز تیم ما اشتباهات بسیار زیادی داشت. با خیلی از این اشتباهات پیروزی غیرممکن است."

کازان با هفت باخت و ۳۷ امتیاز در رده چهارم رده‌بندی جدول ۱۴ تیمی سوپرلیگ روسیه قرار دارد. سن پترزبورگ با برد در این بازی به صدر جدول رسید.

زنیت کازان در هفته بیستم میزبان نوی اورنگوی است.

[caption id="attachment_177886" align="aligncenter" width="1280"]آلکنو شکست شاگردان آلکنو در دربی زنیت‌ها[/caption]