به گزارش آریاورزش، توماس ساملوو سرمربی تیم ملی روسیه و باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ مهمان یک برنامه ورزشی در تلویزیونی روسیه بود و در خصوص المپیک و شرایط تیمش صحبت کرد.

این مربی ۴۴ ساله که در سال ۲۰۱۹ هدایت روسیه را بر عهده گرفت و به مقام قهرمانی در لیگ ملت‌ها و صعود به المپیک توکیو دست یافت، در مورد بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ گفت: "ما سال قبل هم برای حضور در المپیک آماده بودیم، اما خب شرایط بگونه‌ای پیش آمد که این مسابقات به سال ۲۰۲۱ موکول شد. شاید تعویق المپیک جنبه‌های مثبتی هم داشته باشد. تجربه من در تیم ملی روسیه یک سال بیشتر شد، و از طرفی ما الان گزینه‌های بیشتری برای انتخاب تیم ملی روسیه در اختیار داریم. امیدوارم که امسال بتوانیم به مسابقات برگردیم و در المپیک شرکت کنیم. تجربه سال ۲۰۱۹ قطعاً مفید خواهد بود. ما آن سال در چهار تورنمنت متوالی شرکت کردیم، بنابراین امسال باید برایمان راحت‌تر باشد. ذهنیت حضور در توکیو و لیگ ملت‌ها باید به آماده‌سازی ما کمک کند."

ساملوو با اشاره به اینکه حضور در المپیک رؤیای کودکی او بود، افزود: "هشت ساله بودم که همراه پدرم صبح خیلی زود بر روی تشک مقابل تلویزیون دراز کشیده بودیم و مراسم افتتاحیه المپیک ۱۹۸۴ لس‌آنجس را تماشا می‌کردیم. همان موقع گفتم که آرزو دارم به المپیک بروم. امیدوارم امسال این رؤیا محقق شود." ‌ سرمربی فنلاندی تیم ملی روسیه در ادامه گفت: "در سال ۱۹۹۳، ویاچسلاو پلاتونف سرمربی تیم ملی فنلاند بود. او از من و تعدادی از بازیکنان جوان برای یک بازی دوستانه دعوت کرد. من در آن مسابقه خوب بازی کردم و در نهایت در سن ۱۷ سالگی به تیم ملی بزرگسالان راه یافتم. اولین تورنمنت من انتخابی جام جهانی ۱۹۹۴ در مسکو بود. پلاتونف سرمربی من در باشگاه بود. بین تمرینات، من و تعدادی از بازیکنان برای کمک در ساختن خانه‌ای برا پلاتونف فرستاده می‌شدیم. در آنجا بصورت پاره وقت کار می‌کردیم و سنگ و وسایل ساخت و ساز را حمل می‌کردیم."

او درباره فصل باشگاهی در زنیت سن‌پترزبورگ گفت: "همه ما می‌دانیم که شانس قهرمانی داریم، اما اصلا کار آسانی نیست. در حال حاضر شرایط تیم ما بهتر شده، پاشیتسکی به تمرینات برگشته و کلیوکا هم به روزهای خوب خود برگشته است. اما هنوز هم کامخو را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم. دنبال بهانه نیستیم، باید سخت کار کنیم و عملکرد تیمی‌مان را بالاتر ببریم. اکنون منتظر پنج بازی سخت مقابل نووسیبریسک، کازان، کوزباس و دو بازی با دینامو مسکو هستیم. در فینال جام حذفی مقابل دینامو بازی کردیم. واقعاً دوست داشتیم آن بازی را ببریم. در بازی نیمه‌نهایی مقابل کازان خیلی خوب بازی کرده بودیم. اما در فینال، دینامو بهتر و قوی‌تر از ما بود."

وی افزود: "آمارگیران و تحلیل‌گران کار بزرگ و جالبی دارند. به لطف آمارها و آنالیزهای آنها، مربیان هم انرژی بیشتری برای کار کردن با تیم‌‌ها دارند. اما گاهی آمارها می‌توانند گول‌زننده باشند و ممکن است باعث از دست دادن بازی شود."

تیم والیبال زنیت سن‌پترزبورگ در حال حاضر با ۱۲ برد از ۱۶ مسابقه در رتبه دوم لیگ روسیه قرار دارد.

[caption id="attachment_177689" align="aligncenter" width="960"]توماس ساملوو توماس ساملوو[/caption] windows 10 enterprise