به گزارش آریاورزش تیم زنیت کازان روسیه به روند باخت های خود پایان داد و توانست در هفته شانزدهم لیگ برتر روسیه اولین پیروزی سال جدید خود را به دست آورد.

تیم زنیت کازان در حالی که سه شکست متوالی را متحمل شده بود ، با حال خوبی وارد  سال نو میلادی نشد. ما در اولین بازی سال جدید تیم  ولادیمیر آلکنو با شکست نفتیانیک در  مرحله شانزدهم لیگ برتر روسیه به روند شکست های خود خاتمه داد. با این که بازی بسیار سختی بود و پیروز در ان دشوار، اما جشن پیروزی برای آن ها انرژی بخش بود. کازان با نتیجه  3-1 (22-25 ، 25-22 ، 25-17 ، 25-19) در این دیدار پیروز شد و میخاییلوف در این بازی 23 امتیاز به دست اورد.

زنیت کازان با 37 امتیاز و 4 امتیاز اختلاف بالاتر  از رقیب هم نام خود، زنیت سن پترزبورگ با 33 امتیاز، که در این هفته انها هم موفق به پیروزی شدند در صدر جدول رده بندی قرار دارد. تیم ست پترزبورگ  با نتیجه 3-1 بر اورال غلبه کردند و پنجمین پیروزی پیاپی در لیگ را به نام خود ثبت کردند. ویکتور پولتایف با 22 امتیاز برای  به دست آورد و  ایوان یاکوولف و دیمیتری پاشیتکسی اوکراینی 6 دفاع عالی داشتند. کیریل اورسوف 72٪دریافت عالی داشت.

در بازی های دیگر هفته شانزدهم تیم کوزباس و نوسیبریسک هم به مصاف هم رفتند که یاران زایتسف موفق به پیروزی 3-1 برابر این تیم شدند (25-18, 20-25, 25-13, 25-23).

این دربی سیبریایی نه تنها بین رقبایی با همسایگان جغرافیاییبود بلکه  در جدول رده بندیِ قبل از بازی نیز، دو تیم همسایه بودند که  پس از پیروزی تیم کمروو ، رده بندی تغییر کرد. کوزباس از رده پنجم به رده چهارم منتقل شد ، در حالی که لوکوموتیو در رده ششم باقی ماند. ایوان زایتسف ایتالیایی 17 امتیاز کسب کرد و میخائیل شوچرباکوف 4 دفاع داشت.

[caption id="attachment_177495" align="aligncenter" width="555"]نتایج هفته شانزدهم لیگ برتر روسیه نتایج هفته شانزدهم لیگ برتر روسیه[/caption]