به گزارش آریاورزش در بازی فینال جام حذفی والیبال مردان روسیه 2020 دو تیم زنیت سن پترزبورگ و دینامو موسکو به مصاف هم رفتند و در یک بازی کاملا یک  طرفه تیم دینامو موسکو بود که در 3 ست پیاپی توانست پیروز بازی شود و جام حذفی روسیه به نام کنستانتین ریوا را بالای سر ببرد.

(Dynamo (Moscow) - Zenit (St. Petersburg)  3: 0 (25:20, 25:21, 25:19)

تسوتان سوکولوف بلغاری 18 امتیاز برای تیم دینامو موسکو به دست آورد، در حالی که ایگور کلیوکا توانست 13 امتیاز برای تیم زنیت به دست  آورد.

دینامو موسکو سومین جام حذفی روسیه ( ششمین جام از زمان رقابت ها در اتحادیه جناهیر شوری) و اولین جام داخلی خود را از سال 2009 به دست آورد. زنیت سن پترزبورگ هم برای سومین سال متوالی است که در فینال جام حذفی شکست می خورد و در گرفتن جام ناکام.

هر دو تیم فینالیست بازی های سختی در مرحله نیمه نهایی داشتند با این تفاوت که استراحت تیم دینامو کمی بیشتر از بازیکنان سن پترزبورگ بود.  با این وجود توماس ساموئلو سرمربی زنیت این موضوع را دلیلی برای شکست نمی داند:

[caption id="attachment_177303" align="aligncenter" width="900"]توماس سامالو در فینال  جام حذفی روسیه توماس سامالوو در فینال جام حذفی روسیه[/caption]

"هرگز برای باخت بهانه نیاورده ام. مقابل زنیت کازان یک بازی 5 ست داشتیم که توانستیم پیروز بازی باشیم پس تا زمان پایان بازی نباید احساس حستگی کنید. ما دقیقا  بازی امروز را به لحظات باختیم. مهمترین نکته بازی امروز این بود که رقیب ما در حملات 55% موفق عمل کرد در حالی که ما تنها 45% موفق بودیم و به نظر من این چیزی است که نتیجه نهایی را مشخص کرد."

کنستانتین بریانسکی سرمربی تیم دینامو موسکو بعد از فتح جام گفت: فکر میکنم بازی امروز زنیت، تحت تاثیر بازی شب گذشته آنها با زنیت کازان بود که در یک بازی سخت و 5 سته به پایان رسید و به نظر می رسید که آن ها آمادگی کمتری نسبت به ما در زمین دارند. ما با تمام توان خود به زمین رفتیم و سعی کردیم بهترین بازی خود را انجام دهیم و موفق هم شدیم.