به گزارش آریاورزش، ژیلبرتو فیلو گودوی معروف به جیبا مدت‌هاست با همسر سابق‌اش درگیری قانونی دارد که تمام شدنی نیست. کریستینا پیرو که در رومانی زندگی می‌کند، به دلیل پرداخت نکردن هزینه نگهداری دو فرزندش از جیبا که ۱۲ و ۱۶ ساله هستند، از او شکایت کرد. مبلغی که جیبا باید پرداخت کند در حدود ۴۷۶ هزار یورو است. او از سال ۲۰۱۸ در پرداخت نفقه فرزندانش کوتاهی کرده است.

جیبا در سال ۲۰۰۳ با کریستینا که عضو تیم ملی رومانی بود و در یکی از باشگاه‌های برزیل بازی می‌کرد، ازدواج کرد و سپس ۱۰ سال بعد از هم جدا شدند. او بعد از دوران بازنشستگی خود از والیبال ملی مبلغ قابل توجهی از دارایی‌اش را از دست داد. ارزشمندترین بازیکن المپیک، قهرمانی جهان و لیگ جهانی از سال ۲۰۱۷ در تلاش است تا در میزان نفقه تجدید نظر شود.

[caption id="attachment_177226" align="aligncenter" width="640"]حکم بازداشت جیبا صادر شد کریستینا پیرو همسر سابق جیبا[/caption]

جیبا در بیانیه‌ای برای گلوبو اسپورت تأکید کرد که درآمد او به عنوان سفیر فدراسیون جهانی والیبال و دیگر منابع درآمدی‌اش به اندازه‌ای نیست که بتواند مبلغ ۱۵۰۰ یوروی توافق شده در هنگام طلاق را پرداخت کند.

او می‌گوید: "از این همه سکوت خسته‌ام. هفت سال است که این موضوع پایانی ندارد. کریستینا پیرو می‌خواهد از طریق مطبوعات همه چیز را پیش ببرد و حق خود را مطالبه کند. او با افشای مسائلی که باید مخفی بماند، فرزندانمان را انگشت‌نما کرده و بیشتر آنها را به دردسر می‌اندازد. نمی‌توانم این موضوع را به عنوان پدر قبول کنم. به قول خودش اگر پدر بدی بودم، بچه‌ها هر روز با من تماس می‌گرفتند و برایم پیام می‌فرستادند؟ می‌توانید عکس‌های من و فرزندانم را در صفحات اجتماعی‌ام ببینید. "

کاپیتان سابق تیم ملی برزیل و همسر فعلی‌اش آگوست امسال صاحب یک فرزند دختر شدند و در حال حاضر در منزل پدر و مادر همسرش در ریودوژانیرو زندگی می‌کنند.

[caption id="attachment_177228" align="aligncenter" width="768"]جیبا در کنار دختر سه ماهه اش بریانا جیبا در کنار دختر سه ماهه اش بریانا[/caption]

قاضی دادگاه برای کاهش نفقه قول مساعد داده بود، اما روند قانونی پرونده را پیش گرفت و وی را به پرداخت فوری کل مبلغ معوقه نفقه از ماه مارس ۲۰۱۸ محکوم کرد. در این مدت او برای جلوگیری از بازداشت خود مجبور شد ۹۰ هزار دلار از دوستانش قرض بگیرد تا ۱۵۰ هزار دلار را پرداخت کند.

او می‌گوید حتی اگر نتواند این مبلغ را پرداخت کرده و بازداشت شود، باز هم می‌خواهد فرزندانش را ببیند: "چیزی که واقعا می‌خواهم حق دیدن فرزندانم است. ۱۱ ماه است که آنها را ندیده‌ام و دیگر نمی‌توانم تحمل کنم. این مشکل به زودی حل می‌شود و رو سیاهی‌اش معلوم است که برای چه کسی خواهد بود. فرزندان من هیچ ارتباطی با این موضوع ندارند. من آنها را دوست دارم و برایشان احترام قائلم و آنها را می‌پرستم. برای اینکه آنها زندگی راحتی داشته باشند، بیشتر از اینها پرداخت می‌کنم. ولی نه به این خانم که می‌خواهد با این کارهایش چهره من را در جهان خراب کند."

وی افزود: "در سال ۲۰۱۸ من یک قرارداد تبلیغاتی سه ساله داشتم که به خاطر بازتاب منفی آن فسخ شد. در حقیقت کریستینا تمامی درآمد حاصل از فسخ این قرارداد را که بالغ بر ۶۰ هزار دلار بود، توقیف کرد."

[caption id="attachment_177223" align="aligncenter" width="1080"]جیبا جیبا و فرزندانش[/caption]

وکیل جیبا ادعا کرده که کریستینا پیرو درآمد کافی برای تقسیم هزینه‌های ماهانه فرزندانشان را دارد و در حال حاضر جیبا نمی‌تواند بیشتر از ۶۵۰۰ دلار پرداخت کند.

او می‌گوید در زمان طلاق، جیبا تمام زندگی حاصل از ازدواجشان را به کریستینا بخشید. خانه‌ای در یک آپارتمان لوکس در کوریتیبا و دو آپارتمان و یک خانه در رومانی. کریستیانا علاوه بر درآمد حاصل از اجاره این املاک، آکادمی والیبالی در رومانی دارد و همچنین به عنوان یک سخنران نیز فعالیت می‌کند.

[caption id="attachment_177229" align="aligncenter" width="612"]جیبا و همسر سابقش کریستینا پیرو جیبا و همسر سابقش کریستینا پیرو همراه دو فرزندشان[/caption]

وکیل جیبا که عموی او نیز می‌شود افزود: "مردم دوست دارند اینطور فکر کنند که چون جیبا ورزشکار بوده و شهرت بین‌المللی دارد، پس هیچ مشکلی برای پرداخت چنین مبالغی ندارد. اما واقعیت این است که مبلغ ۱۵۰۰۰ هزار دلار در ماه با توجه به شرایط فعلی وی و نیازهای بچه‌ها که ماهانه چیزی حدود ۹۵۰۰ دلار می‌شود، واقعا مبلغ بسیار بالایی است. ما اسنادی داریم که ثابت می‌کند کریستینا بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مبلغی بالغ بر ۹۰۰ هزار دلار جابجا کرده با این حال در رسانه‌ها طوری وانمود می‌کند که او فردی نیازمند است و برای پرداخت مخارج فرزندانش با مشکل روبه‌رو است.

جیبا