یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، فدراسیون جهانی والیبال تقویم لیگ ملت های 2021 را اعلام کرد.

امروز در لوزان سوئیس از کلگری کانادا در شمال و غرب گرفته تا توکیوی ژاپن در شرق  و سن خوزه آرژانتین برای بازی های لیگ ملت های جهان اعلام امادگی کردند تا بار دیگر روح پر هیجان والیبال به سالنهای بازی برگردد.

16 تیم در دو بخش بانوان و مردان در 4 گروه تقسیم می شوند که به با هم بازی می کنند تا 6 تیم برتر مشخص شده و به فینال 6 راه پیدا کنند.

مکان برگزاری مسابقات فینال بازی های لیگ ملت ها در بخش بانوان و اقایان هم از سوی فدراسیون جهانی والیبال مشخص شد.

فینال در بخش بانوان در چین و در بخش مردان در ایتالیا برگزار خواهد شد که هر دو بخش بازی هایشان 23 تا 27 ژوئن 2021 (3 تا 6 تیر 1400) برگزار خواهد شد. این بازی ها تا قبل از شروع رقابت های المپیک توکیو برگزار خواهد شد.

در قهرمانی لیگ ملت های جهان در بخش مردان روسیه با بیشترین عنوان قهرمانی بازی ها را اغاز خواهد کرد. تیم های ایران، چین، ژاپن و روسیه هفته اول را به میزبانی جیانگمن چین برگزار خواهند کرد.

لهستان قهرمان جهان در هفته اول میزبان ایتالیا، صربستان و اسلوونی خواهد بود.

برزیل، امریکا ، آرژانتین و کانادا نیز هفته اول بازی های خود را در امریکا شروع خواهند کرد.

در بخش زنان مدافع قهرمانی لیگ ملت ها یعنی امریکا با برزیل، کانادا و جمهوری دومنیکن هم گروه است۔ بازی بین دو تیم امریکا و برزیل در هفته افتتاحیه بازی ها یاداور فینال لیگ ملت های 2019 بین این دو تیم است که امریکا در 5 ست توانست برزیل را شکست دهد و قهرمان شود.

تیم صربستان قهرمان جهان در هفته اول بازی ها به ایتالیا می رود تا با ایتالیا، ترکیه و لهستان بازی کند.

چین که میزبان فینال بخش بانوان هم هست در هفته اول میزبان ژاپن، کره و تایلند خواهد بود.

لیگ ملت های والیبال 2021 سومین دوره خود را برگزار خواهد کرد. این رقابت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال 2020 کنسل شد.

  [gallery columns="2" size="medium" bgs_gallery_type="slider" bgs_gallery_image_size="full" ids="174359,174358"] [caption id="attachment_171508" align="aligncenter" width="1080"]فدراسیون جهانی والیبال تقویم لیگ ملت های 2021 را اعلام کرد فدراسیون جهانی والیبال تقویم لیگ ملت های 2021 را اعلام کرد[/caption]