یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش و به نقل از فدراسیون والیبال، دکتر محمدرضا داورزنی به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی و رئیس کنفدراسیون آسیای مرکزی، ظهر امروز با مدیرکل فدراسیون جهانی نشست آنلاین داشت و اعلام آمادگی ایران برای میزبانی قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان را ارائه داد.

محوریت این نشست، بررسی چگونگی گسترش توانایی میزبانان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان بر اساس استانداردهای فدراسیون جهانی والیبال بود.

رئیس فدراسیون والیبال ایران در ادامه مباحث این نشست، درخواست میزبانی برای مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان و جوانان پسر جهان در سال ۲۰۲۱ را به فابیو آزودو داد.

مدیرکل فدراسیون جهانی والیبال در پاسخ به این درخواست داورزنی، گفت: کشورهای دیگری نیز برای میزبانی این مسابقات درخواست دادند و پس از بررسی شرایط این کشورها، با اولویت ایران نظر FIVB برای میزبانی را اعلام خواهد کرد.

میزبانی شایسته جمهوری اسلامی ایران در لیگ ملت‌های والیبال، تورهای جهانی والیبال ساحلی و دیگر رقابت‌های آسیایی، همیشه مورد تاکید فدراسیون جهانی والیبال بوده است.

استقبال تماشاگران از مسابقات برگزار شده در ایران، همیشه نکته مثبت و مهمی در گزارش‌های فدراسیون جهانی درباره میزبانی ایران بوده است.

[caption id="attachment_167489" align="aligncenter" width="900"]داورزنی: اعلام آمادگی ایران برای میزبانی قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان داورزنی: اعلام آمادگی ایران برای میزبانی قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان[/caption] پیشینه دکتر محمدرضا داورزنی:

محمدرضا داورزنی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۵ رئیس فدراسیون والیبال ایران بود. او از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال ایران مسئولیت داشت. در زمان ریاست وی تیم ملی والیبال ایران بعد از ۵۲ سال به المپیک راه یافت. همچنین ایران به قهرمانی جهان و لیگ جهانی صعود کرد و در زمان مدیریت وی تیم ملی ایران تا رتبه نهم رده‌بندی جهانی اف‌آی‌وی‌بی صعود کرد. اشتباه او در شرکت دادن تیم ب در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران سبب از دست رفتن عنوان قهرمانی شد ضمن اینکه تیم الف هم در لیگ جهانی نتایج ضعیفی گرفت. توجه بیش از حد به لیگ جهانی و عدم حضور بازیکنان شاخص در ترکیب سایر تیم‌ها سبب شد در واپسین سال‌های حضورش در ریاست فدراسیون والیبال، تیم‌های ملی دانشجویان، تیم اعزامی به کاپ آسیا، جام باشگاه‌های آسیا و تیم ب در قهرمانی آسیا با نتایج ضعیفی به کار خود پایان دهند. به رغم اینکه در سال ۱۳۹۵ فدراسیون جهانی والیبال با حضور بانوان محجبه در مسابقات والیبال ساحلی اقدام کرد، فدراسیون تحت ریاست او هیچ اقدامی در جهت راه اندازی والیبال ساحلی بانوان در ایران انجام نداد. ایران در پنج سال مدیریت او از سه مسابقه قهرمانی آسیا تنها یک عنوان نخست به دست آورده و همچنین در مدیریت داورزنی دو لیگ جهانی و دو المپیک را از دست داده‌است.