پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، محمد موسوی مدافع تیم ملی ایران که فصل گذشته در باشگاه لهستانی ایندیکپول اولشتین بازی می‌کرد، از این تیم جدا شده است. از این‌رو مسئولین اولشتین با یک بازیکن اوکراینی به عنوان جانشین بهترین مدافع پلاس لیگا توافق کردند. ‌ دیمیترو وایسیلویچ تریومنکو، بازیکن ۳۳ ساله‌‌ای است که سابقه بازی در لیگ‌های اوکراین، روسیه، لهستان و فرانسه را دارد. او سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ برای تیم ملی اوکراین به میدان رفت. ‌ رئیس اولشتین درباره این انتقال می‌گوید: "ما بازیکن مهمی را از دست دادیم. به همین خاطر به دنبال یک جانشین ارزشمند و موفق برای موسوی بودیم. خیلی سریع با دیما توافق کردیم و من بابت این موضوع خیلی خوشحالم."

تریمنکو درباره بازگشت خود به لهستان گفت: "من واقعاً دوست داشتم به لهستان برگردم. پلاس لیگا بهترین لیگ دنیاست. من تقریباً خیلی زود تصمیم خودم را گرفتم، چون اینجا را دوست دارم و می‌دانستم انتخاب خوبی برای من خواهد بود. امیدوارم فصل پیش‌رو برای همه ما موفقیت‌آمیز باشد. دوست دارم برای کسب جایگاه بالا بجنگم."

او‌ از سال ۲۰۰۶ بازی در لیگ‌های حرفه‌ای را آغاز کرد و تا سال ۲۰۱۶ عضو باشگاه لوکوموتیو خارکیو بود. در این ۱۰ سال، به غیر از فصل ۲۰۰۷/۸ که نایب قهرمان اوکراین شده بود، در تمامی سال‌ها به مقام قهرمانی در لیگ و جام حذفی اوکراین رسید. ‌ سرعتی‌زن تیم ملی اوکراین در تیم‌های بلوگوری بلگرود روسیه و رادوم‌ لهستان نیز بازی کرد. وی در دو سال گذشته عضو باشگاه توغ وی‌بی فرانسه بود و قهرمان لیگ فرانسه شد.

‌او قرار است با قراردادی یکساله به جمع سبزپوشان اولشتین ملحق شود.

جانشین محمد موسوی در اولشتین معرفی شد