به گزارش آریاورزش، دراگان استانکویچ بازیکن سابق تیم ملی صربستان سال‌ها برای لوبه به میدان رفت و طی این مدت مدال‌های متعددی بدست آورد. او اخیراً به دلیل ۱۱ سال بازی در ایتالیا، تابعیت این کشور را بدست آورده و دیگر بازیکن خارجی محسوب نمی‌شود. او فصل گذشته قرار بود به مدت یکسال برای تیم دیگری به میدان برود و سپس مجدداً به لوبه برگردد. اما شرایط به گونه دیگری پیش رفت و استانکویچ را به سمت مودنا سوق داد. ‌ استانکویچ در این مورد گفت: "سال قبل ما جلسه‌ای تشکیل دادیم تا شرایط را ارزیابی کنیم. در نهایت پیشنهادی که به من دادند این بود که یکسال به تیم دیگری بروم و بعد به عنوان یک ایتالیایی‌‌ دوباره به لوبه برگردم." ‌ او‌ افزود: "ما روی کاغذ چیزی را ثبت نکردیم، چون آنها انسان‌های بالغی هستند و به حرفی که می‌زنند احترام قائلند. به همین خاطر من سال قبل به پیاچنزا رفتم. اواخر ماه دسامبر با باشگاه تماس گرفتم و سعی کردم بفهمم که آیا سر حرف خود هستند یا نه. قلب من در چیویتانوا است و همه هم این را می‌دانند. من حتی تصمیم داشتم در چیویتانوا خانه‌ای بخرم تا وقتی برگشتم با خانواده‌ام در آنجا زندگی کنم. اما آنها به من خبر دادند فقط در صورتی می‌توانم به چیویتانوا برگردم که سرعتی‌زن سوم باشم."

دراگان استانکویچ - عثمانی خوآنتورنا / لوبه

کاپیتان سابق باشگاه لوبه در ادامه گفت: "من اعتقاد دارم در حرفه ما حقیقت و نتایج حرف اول را می‌زند. هم به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای و هم به عنوان یک مرد.‌ ولی این پیشنهاد مساوی با حذف من از تیم بود، مخصوصاً الان که تابعیت ایتالیایی دارم. فهمیدم که اراده‌ای برای بازگشت من نیست، بنابراین به سایر پیشنهاداتم فکر کردم. متأسفم بابت این اتفاق! ولی از لوبه عصبانی نیستم." ‌ سرعتی‌زن سابق تیم ملی صربستان درباره پیشنهاد مودنا افزود: "خوشبختانه شرایطم طوری بود که تیم‌های خوب دیگری خواهان به خدمت گرفتن من بودند. همان موقع بود که پیشنهاد مودنا از راه رسید و من جذبش شدم. بی‌صبرانه منتظر بازی برای پیراهن زرد و آبی مودنا هستم تا بتوانم تمام توانم را در ماجراجویی جدیدم به کار بگیرم."

او در پایان گفت: "با وجود این اتفاق، می‌خواهم از تمام هواداران لوبه که طی سال‌های اخیر همواره به من لطف و محبت داشتند، تشکر و قدردانی کنم."

گفتنی است دراگان استانکویچ از سال ۲۰۰۹ تا‌ ۲۰۱۹ برای لوبه بازی کرد و طی ۱۰ سال حضور در این تیم به چهار عنوان قهرمانی در لیگ ایتالیا دست یافت (۲۰۱۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹). او همچنین با پیراهن قرمز و سفیدها چهار سال متوالی به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید و دو برنز، یک نقره و یک طلا به ویترین افتخارات خود افزود. (۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹).

[caption id="attachment_172771" align="aligncenter" width="1250"]دراگان استانکویچ قهرمانی لوبه ۲۰۱۷[/caption]