سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، با اصلاح آیین‌نامه سازمان لیگ تیم شهرداری جوان ارومیه که به لیگ برتر صعود کرده عملاً نمی‌تواند در لیگ ۹۹ شرکت کند. این آیین‌نامه می‌گوید یک شهر نمی‌تواند دو تیم در لیگ برتر داشته باشد. روز گذشته نیز شهرام عظیمی سرپرست سازمان لیگ بار دیگر به این موضوع تأکید کرد.

پیمان رضایی مدیر عامل باشگاه شهرداری در این مورد به آریاورزش گفت: تیم شهرداری جوان پرامتیازترین تیم لیگ دسته یک سال ۹۸ بود و طبق بررسی‌هایی که فدراسیون انجام داد، شهرداری جوان ارومیه یکی از تیم‌های صعودکننده به تیم لیگ برتر بود.

او افزود: بر اساس هدف‌گذاری که ما در سال گذشته کرده بودیم و آن پشتوانه‌سازی و حمایت از بازیکنان بومی بود، تیمی‌ را به لیگ یک فرستادیم که تمام بازیکنان و کادر مربیگری بومی بودند. ولی ظاهراً امسال خود شهرداری از نظر قانونی نمی‌تواند دو تیم راهی لیگ برتر کند.

وی با تأکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم سهمیه از استان خارج شود، گفت: با اسپانسرهای مالی برای کمک و راهیابی تیم دوم به لیگ برتر صحبت کردیم. قطعا سهمیه از استان خارج نمی‌شود. تیمی را آماده می‌کنیم که ایراد قانونی نداشته باشد تا با نام دیگر از طرف یکی از شهرستان‌های توابع استان، و متشکل از بازیکنان جوان و بومی در لیگ برتر شرکت کند.

او‌ با اشاره به اینکه پیش از این هم سابقه داشته ارومیه دو تیم در لیگ برتر داشته باشد، گفت: آیین‌نامه اصلاح‌شده سازمان لیگ می‌گوید از یک شهر، دو تیم نمی‌تواند در لیگ برتر حضور داشته باشد. ولی ارومیه در سنوات گذشته هم دو تیم در لیگ برتر داشته مثل پگاه و آذر پیام ارومیه. سال ۹۷ هم بدون مشکل شهرداری ارومیه و دورنا را در لیگ داشتیم. این بحث امسال مطرح شده ولی هنوز ابلاغ رسمی نشده که تیم شهرداری جوان می‌تواند به عنوان سهمیه ارومیه شرکت کند یا از شهر دیگری.

پیمان رضایی در خصوص تمدید قرارداد با شهرام محمودی و علی شفیعی اظهار کرد: با نظر و صلاحدید سرمربی با بعضی از بازیکنان فصل قبل تمدید کردیم و در بعضی پست‌ها هم بازیکن جدید جذب کردیم. در پست قطر پاسور پوریا یلی جایگزین شهرام محمودی شد. در پست سرعتی هم با علی شفیعی در حال مذاکره هستیم.

او در خصوص احتمال حضور توخته و فلاحت‌خواه، دو بازیکن بومی ارومیه به شهرداری گفت: امیرحسین توخته جزء اولین نفراتی بود که از او دعوت شد. منتها ایشان پیشنهاد خارجی داشت و می‌خواست لژیونر شود. اگر لژیونر شدند که برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم. اگر هم در ارومیه ماندند که ما در خدمتشان هستیم.

وی در پایان گفت: تمرینات تیم شهرداری ارومیه از اول تیر ماه در سالن ۶ هزار نفری ارومیه آغاز می‌شود.

پیمان رضایی مدیر عامل باشگاه شهرداری ارومیه beylikdüzü escort