سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

هفته سوم دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران، جام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری با شش دیدار در شهرهای تهران، ارومیه، سیرجان، یزد، اراک و گنبد پیگیری ‌شد.

در این بازی‌ها، تیم‌های شهرداری ارومیه، سایپا تهران، پیکان تهران، شهرداری ارومیه، کاله مازندران و فولاد سپاهان اصفهان که در رتبه‌های اول تا ششم جدول قرار دارند، موفق به شکست حریفان خود شدند.

در نخستین مسابقه که روز چهارشنبه برگزار شد، تیم‌های شهرداری ارومیه و خاتم اردکان در سالن غدیر ارومیه به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان پیمان اکبری سرمربی تیم شهرداری ارومیه، در سه ست متوالی میهمان خود را شکست دادند تا دهمین برد خود در این فصل لیگ برتر را تجربه کنند.

ابراهیم فیروزی و اصغر میرزایی داوران اول و دوم این مسابقه بودند و مسعود یزدان‌پناه و بهرام سلیمانی بر آن نظارت داشتند. این مسابقه دو هزار و ۵۰۰ تماشاگر داشت و یک ساعت و ۲۷ دقیقه طول کشید.

روز پنج‎شنبه نیز پنج دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال مردان برگزار شد که در نخستین مسابقه امروز، تیم پیکان سه بر صفر پیام خراسان را شکست داد تا پیکانی‌ها یازدهمین برد خود را به دست آورند و نماینده مشهد نیز یازدهیمن ناکامی خود را تجربه کند.

قادر صادقی، جواد مرآتی، امیدوار حاتمی و محمدحسین شفقی به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و ناظران، قضاوت و نظارت این دیدار را که ۱۵۰ تماشاگر داشت و یک ساعت و ۲۳ دقیقه طول کشید، بر عهده داشتند.

سنگین‌ترین مسابقه این هفته، در سالن گل گهر سیرجان برگزار شد و شهرداری ورامین صدرنشین این رقابت‌ها، سه بر دو میزبان خود فولاد سیرجان را شکست دادند تا با ۱۴ برد و ۳۶ امتیاز همچنان صدرنشین این رقابت‌ها باقی بمانند.

داود نافعی و امید فولادی‌وندا داوران اول و دوم این مسابقه بودند و شهباز صدری و احمد بندری نیز بر آن نظارت داشتند. این مسابقه سه هزار تماشاگر داشت و دو ساعت و ۴۱ دقیقه طول کشید.

نافعی از دو کارت زرد در این مسابقه استفاده کرد که رحمان داودی از تیم فولاد سیرجان و آرش کشاورزی از تیم شهرداری ورامین دریافت کنندگان این کارت‌ها بودند.

طولانی‌ترین دیدار این هفته نیز در سالن شاهدیه یزد برگزار شد و تیم سایپا تهران در جدالی ۱۷۰ دقیقه‌ای موفق به شکست شهداب یزد با نتیجه سه بر دو شد.

نارنجی‌پوشان سایپا در این مسابقه که فرهاد شاهمیری و اسماعیل رزقی داوران اول و دوم آن بودند، دوازدهمین برد خود را به دست آوردند و ۴۰ امتیازی شدند.

حسین پورکاشیان و اکبر توکلی نیز نظارت بر این مسابقه را بر عهده داشتند و عباسعلی میرحسینی سرمربی شهداب یزد، در ست نخست این مسابقه کارت زرد از داور نخست دریافت کرد.

در نود و پنجمین دیدار لیگ برتر سال ۹۸ تیم شهروند اراک در سالن امام خمینی (ره) این شهر میزبان کاله مازندران بود که این مسابقه سه بر یک به سود شاگردان بهروز عطایی سرمربی کاله به پایان رسید.

مازنی‌ها در پایان این مسابقه، یازدهمین برد خود را جشن گرفتند و اراکی‌ها دوازدهمین شکست فصل خود را تجربه کردند.

وحید پورکاشیان و مهدی توکلی داوران اول و دوم این مسابقه بودند که ۱۵۰ دقیقه طول کشید و ۴۰۰ تماشاگر داشت. حمید حق‌بین و علی یاوری نیز ناظرین این مسابقه بودند.

تیم شهرداری گنبد در آخرین دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر، میزبان فولاد سپاهان اصفهان در سالن المپیک بود و به رغم تلاش گنبدی‌ها، سه بر صفر مغلوب میهمان خود شد تا شهرداری گنبد هفتمین ناکامی خود را تجربه کند.

دیدار شهرداری گنبد و فولاد سپاهان اصفهان به مدت ۹۰ دقیقه طول کشید و به حکم کمیته انضباطی بدون تماشاگر برگزار شد.

بهروز جعفری و مرتضی علایی داوران اول و دوم این مسابقه بودند و علی‌اصغر حاج‌کاظمی و اسماعیل صباغ، نظارت بر این مسابقه را بر عهده داشتند.

نتایج کامل دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال مردان به قرار زیر است:

جدول لیگ برتر والیبال مردان در پایان هفته شانزدهم بدین شرح است:

izmir escort bayan