پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، روز چهارم جام جهانی ۲۰۱۹ با بازی مصر و کانادا آغاز شد کانادا اولین پیروزی خود در این جام را با پیروزی ۳-۲ مقابل مصر به دست اورد۔ کانادا دو ست اول را با نتیجه ۲۷-۲۵ به سختی گرفت ولی ست های سوم و چهارم را با نتیجه  ۱۶-۲۵ , ۲۲-۲۵ واگذار کرد و ست پنجم را ۱۵-۹ به سو خود کرد تا اولین برد خود را رقم بزند۔

[caption id="attachment_165621" align="aligncenter" width="709"]مسابقه مصر و کانادا مسابقه مصر و کانادا[/caption]

دنیل لوئیز سرمربی کاپیتان تیم ملی کانادا

به تیمم افتخار میکنم امروز بسیار سخت تلاش کردند۔ خوب شروع کردیم و در دو ست اول کاملا مشخص بود۔ بازیکنان جوان ما امروز خوب بودند۔ اما مصریها انطور که من زمانی که بازیکن بودم نبودند۔باید بگویم همه بازیکنان بسیار عضلانی و قدرتمند هستند۔ ترکیب سرعت و قدرت انها در زمین واقعا غوغا میکند و الان با سرمربی که دارند این ترکیب به اوج قدرت نمایی خود رسیده است پس تیمها مقابل مصر حتما به مشکل خواهند خورد۔ وقتی در ست سوم و چهارم پیش افتادند به بازی برگشتند و در خط سرویس عالی کار کردند که ما در دریافت دچار مشکل شدیم. دو سرویس از دست دادند فرصت پیدا کردیم تا بتوانیم بهتر به بازی برگردیم. در ست پنجم سعی کردیم تمرکز خودمان را حفظ کنیم و حساب شده بازی کردیم و این باعث پیروزی ما شد۔

[caption id="attachment_165617" align="aligncenter" width="750"]دنیل لوئیز سرمربی کاپیتان تیم ملی کانادا در مسابقه مصر و کانادا دنیل لوئیز سرمربی کاپیتان تیم ملی کانادا در مسابقه مصر و کانادا[/caption]

نیکلاس هوگ کاپیتان تیم ملی کانادا

از این برد بسیار خوشحالیم۔ ما به این پیروزی احتیاج داشتیم تا از لحاظ ذهنی بتوانیم خودمان را بازسازی کنیم۔ مصریها خوب بازی کردند۔ با سرویسهای خوبشان ما را تحت فشار قرار دادند۔ من و سرمربی تیم به بازیکنان گفتیم که این مصر, تیم سه سال پیش نیست کاملا تغییر کرده اند۔ و امروز هر چه انها بهتر بازی کردند ما مجبور بودیم جنگنده تر بازی کنیم۔ در ست پنجم بسیار پرانرژی بازی کردیم و بردیم۔ بازیکنان جوان تیم هم امروز خوب بودند۔ [caption id="attachment_165618" align="aligncenter" width="744"]نیکلاس هوگ کاپیتان تیم ملی کانادا در مسابقه مصر و کانادا نیکلاس هوگ کاپیتان تیم ملی کانادا در مسابقه مصر و کانادا[/caption]

جیدو ورمولن سرمربی مصر

به تیم کانادا تبریک میگویم۔ انها ما را با بازی متفاوتشان از همان اول سورپرایز کردند۔ برای این بازی به خوبی اماده بودیم اما با تغییراتی که در ترکیب و پاسور دادند کمی برایمان بازی سخت شد۔

در دو ست اول خوب بودیم و ستها را بسیار نزدیک باختیم ولی من به تیمم افتخار میکنم و بری تک تکشان احترام قائلم که توانستند در ست سوم به بازی برگردند۔ ما دیروز ساعت ۸:۳۰ شب (به وقت ژاپن؛ این بازی دیروز ساعت ۱۲:۳۰ ظهر به وقت ایران برگزار شد) به مصاف برزیل رفتیم و امروز ساعت ۱۱ (به وقت ژاپن؛ این بازی امروز ساعت ۰۵:۳۰ صبح به وقت ایران برگزار شد) با مصر بازی داشتیم۔

فکر نمیکنم این برای بازیکنان قابل تحمل باشد که در این فاصله زمانی دو بازی سنگین انجام دهند۔ بهانه جویی نمیکنم چون ما واقعا با تمام وجود برای هر مسابقه بازی میکنیم۔ فکر میکنم امروز زیبا بازی کردیم و اعتقاد دارم اگر کمی احساسی برخورد نمیکردیم میتوانستیم بازی را ببریم۔

[caption id="attachment_165620" align="alignnone" width="755"]جیدو ورمولن سرمربی مصر در مسابقه مصر و کانادا جیدو ورمولن سرمربی مصر در مسابقه مصر و کانادا[/caption]  

احمد عبدلحی کاپیتان مصر

ممنونم از خدا بخاطر بازی خوبی که کردیم۔ ما در مقابل یکی از تیم های خوب دنیا بازی کردیم۔ میدانستیم کانادا تیم قوی است ولی ما امروز عالی بازی کردیم۔ ما بازی را به بخاطر بی تجربه گی برخی بازیکنان در امتیازات حساس واگذار کردیم۔ امیدوارم که این بازی برای انها درس بزرگی باشد۔ دقیقا این موضوع برای من هم وقتی در جام های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ هم بازی کردم افتاده است و به یاد دارم که بازی در دستان ما بود ولی باختیم۔ ما تمام لحظات این بازی را به خاطر سپردیم۔ به تیمم افتخار میکنم و فکر میکنم میتوانیم همینطور رو به صعود و با بازیهای خوب ادامه رقابتها را پیش ببریم۔