چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، در سومین روز مسابقات جام جهانی والیبال ۲۰۱۹، تیم ملی کشوپرمان به مصاف کانادا رفت و با استفاده از انگیزه و تازه نفس بودن بازیکنان جوان ۳-۱ پیروز شد تا به اولین برد خود دست یابد.

کانادایی‌ها که مثل ایران در دو بازی اول خود شکست خورده بودند، این بازی را با حضور بازیکنانی مثل شارون ورنون و نیکولاس هوگ، به قصد برد آغاز کردند. با وجودی که ایران ست اول را با نگرانی آغاز کرد اما به تدریج اعتماد به نفیشان بالا رفت و جای خود را در زمین پیدا کردند.

در این بازی جواد کریمی، فرهاد قائمی، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، مسعود غلامی، علی مجرد و محمدرضا مؤذن از ابتدا به میدان رفتند.

در پایان این بازی علی مجرد ۱۵ و امیرحسین اسفندیار ۱۴ امتیاز بدست آوردند.

شارون ورنون ایوانز با ۲۴ امتیاز برای کانادا، امتیازآورترین بازیکن میدان بود.

انگیزه و شادابی نوش‌داروی یوزهای ایرانی / پیروزی ایران مقابل کانادا در جام جهانی والیبال ۲۰۱۹

ست اول این دیدار با امتیازات برابر آغاز شد اما به تدریج کانادا فاصله را به ۴ امتیاز رساند. در اواسط ست، علی مجرد با سرویس‌های خوب خود و کسب دو امتیاز متوالی از سرویس، اختلاف را به حداقل یک امتیاز (۱۵-۱۶) رساند. اما باز هم این کانادا بود که با دفاع و حمله بهتر فاصله را بیشتر کرد و ۱۸-۲۵ پیروز شد.

تیم جوان ایران ست دوم را با انرژی بیشتری آغاز کرد و ۸-۶ به وقت فنی اول رفت. ملی‌پوشان حتی توانستند اختلاف را به ۴ امتیاز برسانند، اما کانادا نتیجه را در امتیاز ۱۵ برابر کرد تا همه چیز تا پایان بازی برابر پیش برود. در نهایت ست دوم با امتیاز علی مجرد ۲۵-۲۳ به سود ایران شد. در اواسط ست دوم فرهاد قائمی دچار مشکل شد و جای خود را به پوریا فیاضی داد.

ایران ست سوم را با یک تغییر آغاز کرد و میلاد عبادی‌پور از ابتدا به جای قائمی به زمین آمد. در ابتدای بازی (۱۱-۱۰) ایران از حریف برتری داشت که کانادا توانست با عملکرد بهتر نتیجه را ۱۳-۱۶ به سود خود کند. در ادامه ایران به بازی برگشت و با حمایت بهتر و اشتباهات حریف، بازی را برابر کرد و در نهایت این ست مارتن‌گونه را ۲۷-۲۵ پیروز شد.

تیم ملی ایران با پیروزی در دو ست کذشته، انگیزه بیشتری گرفت و ست چهارم را روحیه خوبی آغاز کرد. کانادا در این ست اشتباهاتی در سرویس داشت اما ملی‌پوشان با اعتماد به نفس بالاتر اختلاف را بیشتر کرده و ۲۵-۱۹ برنده شدند.

تیم ملی ایران در بازی آینده خود فردا شنبه ساعت ۱۱:۳۰ مقابل استرالیا نایب قهرمان آسیا بازی خواهد کرد.

انگیزه و شادابی نوش‌داروی یوزهای ایرانی / پیروزی والیبال ایران مقابل کانادا در جام جهانی ۲۰۱۹