چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران پس از دو شکست متوالی در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۹، فردا در سومین بازی خود از ساعت ۵:۳۰ بامداد به مصاف کانادا می‌رود. ‌ بازی‌های رو در رو: ‌ ✓ تیم ملی ایران و کانادا ۶ مرتبه به مصاف هم رفتند که کانادا ۴ برد و ایران ۲ برد دارد.

✓ ایران در جام جهانی ۲۰۱۵ بازی را ۳ بر صفر به کانادا واگذار کرده بود. ‌ ✓ آخرین دیدار این دو تیم، در هفته سوم لیگ والیبال ملت‌ها بود که ایران در سالن شش هزار نفری غدیر ۳ - ۰ به برتری رسید. در آن بازی امیر غفور ۱۶ امتیاز کسب کرد. ‌ ✓ سال گذشته نیز در رقابت‌های لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان ۲۰۱۸ دو تیم با هم روبه‌رو شدند که در هر دو دیدار ایران ۳ - ۱ و ۳ - ۲ نتیجه را واگذار کرده بود.

جام جهانی والیبال ۲۰۱۹: ایران - کاناداتیم ملی والیبال ایران ‌ ✓ امسال چهارمین حضور تیم ایران در جام جهانی ژاپن است. ایران در سال‌های ۱۹۹۱ ، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ نیز شرکت کرده بود. ‌ ✓ دوره گذشته ایران با ۴ برد و ۷ باخت به مقام هشتم رسید که به بهترین رتبه ایران در تاریخ حضورش در این رقابت‌ها بود. ایران یک مقام یازدهم (۱۹۹۱) و یک مقام نهم (۲۰۱۱) در کارنامه دارد. ‌ ✓ تیم ملی کشورمان مسابقات را با دو شکست ۳-۱ مقابل روسیه و مصر آغاز کرد. ‌ ✓ میلاد عبادی‌پور با ۳۵ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران است و در رتبه سوم برترین‌ها قرار دارد. ‌ ✓ سعید معروف، پاسور ایران با معدل ۶.۲۵ پاس منجر به امتیاز، در رتبه چهارم است. ‌ ✓ محمدرضا حضرت‌پور نیز با ۵۵.۳۶ درصد اثربخشی، یازدهمین دریافت‌کننده و با میانگین ۲.۰۰ توپگیری در هر ست، نهمین توپگیر برتر است. ‌ ✓ همچنین علی مجرد با ۹ دفاع و میانگین ۰.۵۰ دفاع، پانزدهمین مدافع مسابقات است.

جام جهانی والیبال ۲۰۱۹: ایران - کاناداتیم ملی والیبال کانادا ✓ امسال ششمین حضور کانادا در جام جهانی است. ‌ ✓ بهترین رتبه‌ای که بدست آوردند مقام هفتم در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۱۵ بود. ‌ ✓ کانادا مسابقات امسال را با دو شکست ۳-۰ مقابل برزیل و ۳-۲ مقابل روسیه شروع کرد. آنها در سال ۲۰۱۵ پنج برد و شش باخت بدست آورده بودند. ‌ ✓ برندان بارنس با ۱۶ امتیاز، بازیکن امتیازآور کانادا بوده و در رتبه ۳۵ ام است. ‌ ✓ استیون مارشال با ۶۲.۵۰ درصد اثربخشی، بهترین دریافت‌کننده کانادا و پنجمین دریافت‌کننده مسابقات است.

جام جهانی والیبال ۲۰۱۹: ایران - کانادا