دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، در دومین روز از مسابقات جام جهانی والیبال ۲۰۱۹ ، تیم‌های استرالیا و برزیل به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر و با امتیازات ۲۵-۱۵ ، ۲۵-۲۰ و ۲۷-۲۵ به سود قهرمان المپیک خاتمه یافت. ‌ ‌در‌ پایان این دیدار سرمربیان و بازیکنان تیم‌ها در نشست خبری حاضر شدند. مارک لبدو سرمربی تیم استرالیا:

وقتی تیمی مثل استرالیا در مقابل تیمی چون بریل بازی می‌کند، انگیزه‌های زیاد و تفکرات عمیقی برای بازی دارد. چون داری در مقابل بهترین تیم دنیا بازی می‌کنی و نباید خیلی اشتباه کنی. اگر اشتباه کنی به مشکل خواهی خورد. از آنجایی که حریفت تیم فوق‌العاده‌ای است و بهتر از تو کار می‌کند، در اینصورت آنها حتما برنده خواهند شد. اما این ذهنیت و تفکر کاملا اشتباه است، چون شما نمی‌توانی در مقابل تیمی مثل برزیل با کمترین خطا پیروز شوی. ‌ به این دلیل که آنها قطعا کمتر از شما خطا دارند و دوم اینکه تو باید امتیاز بگیری تا بتوانی برنده شوی. وقتی نتوانی از لحاظ ذهنی خود را برای گرفتن امتیاز آماده کنی قطعا در زمین بازی هم نخواهی توانست مقابل تیمی چون برزیل امتیاز کسب کنی و پیروز باشی.

جام جهانی والیبال ۲۰۱۹

امروز نمی‌خواستیم هیچ خطایی داشته باشیم و توپ‌ها را هم در منطقه امنی حفظ کردیم. پس شانس این را نداشتیم که بتوانیم بازی خودمان را به نمایش بگذاریم، چون آنها بازیکنان بهتری نسبت ما دارند و با این نوع بازی ما، شکست دادن ما برایشان کار بسیار آسانی است. ما توپ‌های راحتی را وارد زمین آنها کردیم و آنها توانستند به عنوان یار تمرینی از ما استفاده کرده و هر کاری که دلشان خواست انجام دادند، اسپک زدند، دفاع کردن و ... ‌ این بازی بود که شما امروز از ما دیدید. بازیکنان ما دارند سعی می‌کنند یاد بگیرند در مقابل تیم‌های بزرگ چطور بازی کنند. اما کار بسیار سختی در این راه دارند که جرأت و جسارت حمله کردن در مقابل چنین تیم‌هایی را کسب کنند. ما هم داریم روی این موضوع کار می‌کنیم. این تورنمنت شانس بسیار زیادی به ما می‌دهد تا این موضوع را سریعتر یاد بگیریم.

جام جهانی والیبال ۲۰۱۹

مکس استپلس کاپیتان تیم استرالیا:

بازی بسیار سختی برای ما بود. برزیل تیم بسیار فوق‌العاده‌ای است و تیم ما اگر در تمام طول بازی، برنامه‌های خودش را اجرا نکند مثل امروز به راحتی بازی را واگذار می‌کند. ‌از لحاظ ذهنی، همه تیم‌ها اینجا آماده هستند. اما تیمی بیشترین موفقیت را به دست خواهد آورد که بیشترین میل را برای پیروزی دارد و در زمین بازی متعهد است و تمرکز لازم را برای هر بازی دارد.

همه تیم‌ها به امید موفقیت در هر بازی روبروی هم قرار میگیرند، اما تیمی که بیشترین تمرکز در بازی وآمادگی را داشته باشد قطعا پیروزی میدان خواهد بود. این موضوعی است که تیم ما مدتی است با آن سروکار دارد. اینکه در تمام طول بازی کاملا تمرکز خود را نگه داریم. ما فرصت‌ها و زمان‌های خوبی در بازی داریم، اما گاهی همه چیز را رها می‌کنیم و ناگهان ناامید می‌شویم. ما باید روی این موضوع بیشتر کار کنیم.

جام جهانی والیبال ۲۰۱۹رنال دال زوتو سرمربی تیم برزیل:

به خاطر برد امروز بسیار خوشحالم. خیلی خوب است که توانستیم ۳ امتیاز مهم این بازی را کسب کنبم. بازی دو تیم بسیار به هم نزدیک است. ما در لیگ ملت‌ها استرالیا را ۳-۲ برده بودیم. ما و استرالیا تقریبا مثل هم بازی می‌کنیم، ولی امروز توانستیم ۳-۰ پیروز میدان باشیم. من فکر می‌کنم استرالیا امروز در روز خودش نبود و نتوانست بازی عادی خود را انجام دهد. ‌ برونو رزنده کاپیتان برزیل:

بازی خوبی بود. فکر می‌کنم مهمترین مسئله این است که همیشه خود را در سطح بالا نگه داریم و اشتباهات زیادی را مرتکب نشویم. امروز همه چیز خوب پیش رفت و توانستیم تیم رقیب را تحت فشار قرار دهیم. ما می‌دانستیم آنها در سرویس و دفاع خوب عمل می‌کنند، ولی امروز خوب بازی کردیم. یک روز وقت استراحت و ریکاوری داریم تا برای بازی با مصر آماده شویم.

جام جهانی والیبال ۲۰۱۹ / رزنده