یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال نوجوانان مانند رسم چند ساله اخیر در لیگ برتر تیمداری خواهد کرد؛ اما هنوز مشخص نیست که اسپانسر تیم کدام حامی مالی خواهد بود! فروشگاه رفاه یا دورنای ارومیه؟ ‌ پیش از رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان، محمد وکیلی سرمربی این تیم از احتمال تیمداری فروشگاه رفاه خبر داده بود. اما اکنون شنیده‌ها حاکی از بازگشت تیم دورنا به لیگ ۹۸ است. این در حالی است که گفته می‌شود تیم دورنا فصل قبل به لیگ دسته یک سقوط کرده و برخی بازیکنان نیز از سایر تیم‌های لیگ برتری پیشنهاد دارند.

[caption id="attachment_164790" align="aligncenter" width="960"] تیم ملی نوجوانان تیم ملی نوجوانان[/caption]

‌سرمربی تیم ملی نوجوانان در خصوص اسپانسر این تیم در لیگ ۹۸ به آریاورزش گفت: در حال حاضر هنوز اسپانسر تیم مشخص نیست. باشگاه دورنا یک برنامه سه ساله داشت و آنها روی سال دوم و سوم حساب کردند. آنها در حال پیگیری وضعیت خود در لیگ برتر هستند، ولی به دلیل هم زمان شدن با برگزاری بازی‌های قهرمانی آسیا و البته برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال، فدراسیون هنوز به باشگاه دورنا جواب نداده است. هرچند آنها هنوز هم امیدوار هستند که به لیگ برتر برگردند. ‌ او در ادامه گفت: با فدراسیون صحبت‌هایی داشتم که اگر باشگاه دورنا نتوانست به لیگ برتر ورود کند یک اسپانسر دیگر مثل فروشگاه رفاه حمایت کند. ولی همچنان باشگاه دورنا در صدر است و بازیکنان در این باشگاه تمرین می‌کنند.

او در خصوص حضور تیم نوجوانان در لیگ برتر اظهار کرد: نگاه و سیاست فدراسیون برای نوجوانان واقعا خوب بود. در تیم ارتعاشات بازیکنانی مثل کریمی و مجرد تحویل تیم بزرگسالان داده شد. همینطور شریفی، توخته و فلاحت‌خواه از تیم شمس دعوت شدند. از تیم دورنا هم ما بازیکنانی را تحویل دادیم که در قهرمانی جوانان جهان طلایی شدند. پس اگر نگاه باشگاه بازیکن‌سازی باشد برای آینده خودشان و تیم ملی کشور خوب است.

نیمه نهایی والیبال قهرمانی نوجوانان جهان

وی افزود: اینکه سیاست یک باشگاه فقط قهرمانی باشد و بازیکن بزرگ و ملی‌پوش خریداری کند، و در نهایت فقط برای بقا در لیگ بجنگد به هیچ کس کمکی نخواهد کرد. باشگاه دورنا نگاه بازیکن‌سازی داشت و به همین دلیل اسپانسر تیم نوجوانان شد. آنها سال اول را فقط برای هماهنگی بازیکنان طی کردند، ولی روی سال دوم و سوم حساب کردند که حداقل تغییر رتبه داشته باشیم.

وکیلی در خصوص پیشنهاد تیم‌های لیگ برتری به بازیکنان دورنا توضیح داد: بازیکنان با این باشگاه قرداد سه ساله دارند. فقط سه بازیکن رضایت جدایی از باشگاه را گرفتند که به تیم‌های شهرداری ارومیه، سایپا و شهرداری اراک پیوستند. اما مابقی بازیکنان قرارداد دارند و رضایت هیچ کدام صادر نشده است. بازیکنان از سایر باشگاه‌ها پیشنهاد دارند، ولی اگر با باشگاهی غیر از دورنا قرارداد ببندند مانند سلیم چپرلی و جواد کریمی محروم می‌شوند. آن هم در سن نوجوانی که اول راه است، از طرفی ترکیب و شاکله تیم از بین می‌رود و شاید بازیکن جایگزین مثل او کارآمد نباشد.

او در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم که اولا باشگاه‌ها با پیشنهاد بالا افراد را تحریک نکنند و دوما بازیکنان با بزرگترها و افراد باتجربه مشورت کنند. وقتی باشگاه دورنا با بازیکن قرارداد ۱۰ میلیونی می‌بندد و بازیکن با پیشنهاد ۱۵۰ میلیونی مواجه می‌شود، معلوم است که تحریک می‌شود. پس باشگاه‌ها باید ابتدا رضایت‌نامه بازیکن را داشته باشند و سپس اقدام به قرارداد با وی کنند.

وکیلی: با تغییراتی که ایجاد کردیم برنده شدیم، بازی با چک مسیر ما را عوض کرد