به گزارش آریاورزش، مراسم رونمایی از کتاب زندگینامه آندره‌آ آناستازی روز گذشته در سالن کنفرانس فدراسیون والیبال لهستان برگزار شد.

این مربی ایتالیایی، تنها مربی والیبال در دنیاست که توانست با سه تیم مختلف به مدال قهرمانی اروپا دست یابد. او سال‌ها برای رسیدن به موفقیت تلاش کرد و در دهه‌ی اخیر نیز به واسطه شغلش، در کشور لهستان زندگی کرده و به خوبی با مردم آنجا خو گرفته است. ‌ آناستازی در کتاب خود که «license to train» نام دارد، درباره زندگی خود صحبت کرده است و بیشتر سعی کرده درباره چگونگی کسب مدرک مربیگری و آموزش والیبال صحبت کند.

در خلاصه این کتاب آمده است که: «من اهل آموزش دادن هستم، نه حرف زدن!» آناستازی در این کتاب از کودکی خود صحبت کرد و سپس درباره حضورش بر روی نیمکت تیم ملی لهستان نوشت. او برای اولین‌بار اعلام کرد که از نظر او یک بازی عجیب چگونه است! سپس از پشت صحنه شکست در بازی‌های المپیک لندن و موفقیت‌هایش در باشگاه لوتوس گدانسک سخن گفت، و ماجراهای عجیب و غریب درباره ماریوش ولازوی تعریف کرد که هرگز در تیم آناستازی بازی نکرد.

مراسم رونمایی از کتاب آندره‌آ آناستازی برگزار شد

این مربی ایتالیایی تصمیم گرفت درآمد حاصل از فروش این کتاب را به بنیاد خیریه «قهرمانان» اهدا کند. به محض که آناستازی برای رونمایی از کتابش وارد سالن کنفرانس فدراسیون والیبال لهستان شد، با خنده گفت: «آخرین‌باری که من در این اتاق کنفرانس بودم، از تیم ملی لهستان اخراج شده بودم. قطعا آن لحظه فکر نمی‌کردم روزی به اینجا برگردم تا کتابم را تبلیغ کنم. زندگی می‌تواند گیج‌کننده باشد.» ‌ او درباره اهدای درآمد این کتاب به بنیاد خیریه گفت: «می‌خواهم از این طریق کمکی کرده باشم و حداقل به خاطر تمام اتفاقات شگفت‌انگیزی که در لهستان برایم افتاده، ادای دِین کنم.»

‌آندره‌آ آناستازی به مدت پنج سال سرمربی باشگاه گدانسک بود و برای فصل آینده هدایت تیم اونیکو ورشو را بر عهده گرفت. این باشگاه فصل گذشته با مربیگری استفان آنتیگا به مقام نایب قهرمانی در پلاس لیگا رسیده بود.

مراسم رونمایی از کتاب آندره‌آ آناستازی برگزار شد