پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، توماس ساملوو سرمربی فنلاندی تیم ملی روسیه ، در حالی که هنوز سه فصل دیگر تا پایان قراردادش با باشگاه کوزباس باقی مانده بود، به همکاری خود با این باشگاه روسی پایان داد.

ماه گذشته بود که برخی رسانه‌های روسی از مذاکرات ساملوو با باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ خبر داده بودند، که در آن زمان این خبر توسط رئیس باشگاه رد شد. (از اینجا بخوانید) اما در نهایت پس از یک ماه تصمیم بر این شد تا قرارداد خود را بصورت دو طرفه لغو کنند.

او در تیم ملی روسیه نیز موفق بود و توانست روسیه به مقام قهرمانی در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ برساند و بلیت المپیک توکیو را کسب کند.

ساملوو از فصل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ هدایت این تیم را بر عهده داشت و توانست در این مدت به مدال نقره جام حذفی روسیه دست پیدا کرده و به نیمه‌نهایی مسابقات کاپ اروپا برود. وی در فینال فصل گذشته با شکست زنیت کازان برای اولین‌بار در تاریخ، این تیم را قهرمان لیگ روسیه کرد؛ تا به سلطنت پنج ساله زنیت کازان پایان بدهد.

‌لازم به ذکر است قرارداد ساملوو با این باشگاه پنج ساله بوده و تا پایان فصل ۲۰۲۱ - ۲۰۲۲ معتبر بود، که در والیبال روسیه بی‌سابقه است.

سرانجام پس از اعلام این خبر، توماس ساملوو به‌ عنوان سرمربی جدید باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ قوت بیشتری معرفی شد.

البته ولادیمیر آلکنو، سرمربی زنیت کازان نیز چندی قبل در مصاحبه خود از پیشنهاد زنیت سن‌پترزبورگ به وی خبر داده بود. او در همان زمان اعلام کرد که تا ۱۰ سال دیگر با زنیت کازان توافق کرده و نمی‌تواند به آنها خیانت کند. ضمن اینکه باید فصل آینده را به خاطر سلامتی‌اش استراحت کند.

توماس ساملوو با باشگاه کوزباس قطع همکاری کرد