به گزارش آریاورزش، پس از آن که قانون محرومیت بازیکنان لژیونر کوبایی از تیم ملی لغو شد و فدراسیون این کشور اعلام کرد بازیکنانی که از کشور خارج شدند می‌توانند دوباره به تیم ملی برگردند، برخی از بازیکنان این تیم که هنوز به تابعیت کشوری دیگر در نیامده بودند، تصمیم گرفتند به وطن خود بازگردند.

بدین ترتیب روبرت‌لندی سیمون به همراه مایکل سانچز و رایدل هیریزوئلو بار دیگر مجوز حضور در تیم ملی کشورشان را بدست آوردند. ‌‌اما قاعدتاً بازیکنایی مثل لئون، لئال، خوآنتورنا که به تابعیت کشورهای لهستان،‌ برزیل و ایتالیا در آمدند، دیگر برنخواهند گشت.

‌ باوجودی که سیمون برای کشور بلغارستان درخواست تابعیت داده بود اما او اخیراً در هاوانا پایتخت کوبا حاضر شد و تمرینات خود را در اردوی تیم ملی زیر ۲۱ سال کوبا که خودشان را برای حضور در بازی‌های قهرمانی جهان در بحرین آماده می‌کردند، آغاز کرد تا هر چه سریع‌تر به تیم ملی کشورش برگردد. ‌ کاپیتان سابق تیم ملی کوبا و سرعتی‌زن باشگاه لوبه قرار است امروز چهارشنبه برای ثبت مجدد نامش در فهرست بازیکنان تیم ملی کوبا به فدراسیون والیبال کوبا برود و برای صحبت‌های تکمیلی ملاقاتی با آریل ساینز رئیس فدراسیون این کشور داشته باشد. ‌ ‌یکی از موضوعات مورد نظر تاریخ تقریبی حضور سه بازیکن نام برده به تیم ملی است. اما آنچه واضح است این است که این سه بازیکن در بازی‌های پان آمریکا در لیما حضور نخواهند داشت، اما هواداران و رسانه‌های کوبایی امیدوارند تا سیمون، سانچز و هیریزوئلو بتوانند در مسابقات انتخابی المپیک در روسیه حاضر شوند. ‌ تیم ملی کوبا در بازی‌های انتخابی المپیک با ایران، روسیه و مکزیک همگروه است. ‌ سیمون متولد ۱۹۸۷ است و ۲۰۸ سانتیمتر قد دارد، او در سن‌ ۱۷ سالگی به تیم ملی کوبا دعوت شد و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ برای تیم ملی کشورش بازی کرد. از افتخارات او در تیم ملی کوبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ‌‌ برنز لیگ جهانی ۲۰۰۵ برنز قهرمانی نورسکا ۲۰۰۷ قهرمانی نورسکا ۲۰۰۹ نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۰ ‌ روبرت لندی سیمون