دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین دیدار خود در هفته چهارم لیگ ملت های والیبال در اردبیل برابر فرانسه با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد اما صعودش به مرحله بعد قطعی است.

سرمربی تیم ایران پس از شکست مقابل فرانسه در نشست خبری گفت: به تیم فرانسه تبریک می گویم. همینطور از شهر ارومیه و اردبیل به خاطر انرژی زیادی که به ما دادند تشکر می کنم. با اینکه امشب هم باختیم ولی از ایران حمایت کردند. امیدوارم این حمایت انگیزه بیشتری به ما بدهد. وی افزود: از باخت به فرانسه عذرخواهی می کنم چون عملکرد خوبی نداشتیم. امشب فرصت قطعی شدن صعودمان را از دست دادیم ولی سه بازی در بلغارستان داریم و امیدوارم آنجا با تمام نیرو ظاهر شویم.

سرمربی تیم ایران در خصوص مصدومیت ملی پوشان خاطرنشان کرد: همیشه وقتی تیم می بازد، اتفاقات بد و نکات منفی بیشتر مشخص می شود. ولی قبول کنید مسابقات لیگ ملت ها  فشرده  است و فشار زیادی را وارد می کند. تلاش بازیکنان انرژی زیادی از آنها گرفته است. از نظر فیزیکی مشکلاتی داریم ولی تمام تیم ها چنین مسائل و مشکلاتی را دارند. ما ۱۰ برد داریم و هنوز سه بازی دیگر داریم تا به مرحله نهایی برسیم. فرصتی هم برای تمرینات بدنی سخت نداریم. بعضی از بازیکنان خسته هستند ولی حتی زمانی که می بازیم باید همان راه و ذهنیت را داشته باشیم که در زمان پیروزی ها داریم.

کولاکوویچ ادامه داد: برای من به عنوان یک مربی تمام بازیکنان اعضای یک تیم هستند. شما به خاطر حرفه خبرنگاری اسامی برایتان مهم است ولی برای من همه بازیکنان مهم هستند و از آنها رضایت دارم. در نهایت این تیم است که مهم است. متاسفم که نمی توانم به نام خاصی اشاره کنم. سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به سوالی که آیا ایران به مرحله نهایی صعود کرده است یا نه تصریح کرد: تمام این شایعات به خاطر خبر اشتباهی بود که سایت فدراسیون جهانی زد و امروز آن را اصلاح کردند. شاید سعید معروف هم به خاطر اینکه از اصلاح خبر اطلاع نداشته این حرف را زده است. ما به یک برد دیگر نیاز داریم و یا باید نتایج کشورهای دیگر طوری باشد که صعود کنیم. این یک اشتباه بزرگ از سوی مسئول سایت فدراسیون جهانی بوده است. همه اینها مدرسه رفته‌اند و ریاضی خوانده‌اند و با یک محاسبه ساده می‌توانند امتیازات را حساب کنند. نمی‌خواهم دخالت کنم که سعید معروف چه گفته است ولی دلیل این اشتباه سایت جهانی بوده است.

کولاکوویچ درباره برنامه ریکاوری تیم برای مرحله نهایی گفت: از سوال شما ممنونم اما ابتدا باید به مرحله نهایی صعود کنیم. باید اول صعودمان قطعی شود. زمان برای هیچ آماده سازی نداریم. بعد از بازگشت از بلغارستان فقط ۴ روز فرصت داریم. تمام تیم ها وضعیت مشابهی دارند. وی درباره میزبانی از تیم ملی در شهرهایی به جز تهران یادآور شد: این اولین بار نیست که بازی های اینچنینی در خارج از تهران برگزار می شود ولی در این خصوص من تصمیم گیرنده نیستم. فدراسیون تصمیم می گیرد بازی ها کجا باشد.