یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش٬ لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ از روز جمعه آغاز می‌شود که در بازی افتتاحیه٬ تیم ملی کشورمان در اولین بازی خود از گروه یک رقابت‌ها به میزبانی شهر جیانگمن چین از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف تیم ملی ایتالیا می‌رود.

بازی‌های رو در رو:

*ایتالیا از ۶ بازی اخیرش در رقابت‌های مهم جهانی مقابل ایران٬ در ۵ بازی پیروز شده است. تنها شکست آتزوری‌ها مقابل ایران در بازی‌های جایزه بزرگ قهرمانان قاره‌ها بود که ایران موفق به پیروزی ۳ بر ۲ مقابل ایتالیا شد.

* هر کدام از این پنج شکست فوق‌الذکر با نتیجه ۳ - ۰ بوده که شامل دیدار سال گذشته در لیگ ملت‌ها می‌شود.

* ایتالیا همچنین در مرحله نیمه نهایی المپیک ۲۰۱۶ ریو با نتیجه ۳-۰ ایران را شکست داد و سپس به مقام نایب قهرمانی رسید.

تیم ملی ایران 

*تیم ملی ایران به عنوان تیم اول آسیا و رنکینگ هشتم جهان به رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ آمده٬ ژاپن دومین تیم آسیایی در جایگاه یازدهم قرار دارد. *سال گذشته ایران با کسب رتبه دهم در لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸ ٬ رقابت‌ها را به پایان رساند تا از رسیدن به مرحله نهایی باز بماند. *ایران در سه بازی آخر خود مقابل کره جنوبی٬ بلغارستان و آلمان پیروز شد که برای اولین‌بار توانسته بود حداقل در دو بازی متوالی در این رقابت‌ها پیروز شود. این سه بازی در هفته پنجم لیگ ملت‌ها به میزبانی تهران برگزار شد. *تیم ملی ایران لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ را با شکست ۳ - ۱ مقابل فرانسه شروع کرد. *تنها مدال جهانی ایران٬ کسب مدال برنز جام قهرمانان قاره‌ها بود. *در سپتامبر ۲۰۱۸ ایران بدون حتی یک ست باخته به مدال طلای بازی‌های آسیایی دست یافت. *میلاد عبادی‌پور با ۱۹۳ امتیاز٬ امتیازآورترین بازیکن ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ بود. [caption id="attachment_154978" align="aligncenter" width="900"] مسابقه ایران و ایتالیا[/caption] تیم ملی ایتالیا *ایتالیا در هر دو رقابت بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ از رسیدن به سکو باز ماند. آنها تنها به مقام هشتمی در لیگ ملت‌ها و پنجمی در قهرمانی جهان بسنده کردند. *از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ ٬ ایتالیا حداقل در یک رقابت جهانی در هر سال روی سکو ایستاده است. *آخرین تورنمت بزرگ جهانی که ایتالیا موفق به قهرمانی شد لیگ جهانی ۲۰۰۰ بود. *ایتالیا به عنوان بهترین رنکینگ اروپایی به این مسابقات آمده است. *ایتالیا با سه پروزی٬ لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ را آغاز کرد. *ایوان زایتسف با ۱۷۲ امتیاز٬ امتیازآورترین بازیکن ایتالیا بود. [caption id="attachment_154984" align="aligncenter" width="874"] مسابقه ایران و ایتالیا[/caption]