به گزارش آریاورزش، لیگ برتر والیبال ۹۷ در نهایت پس از ۵ ماه به خط پایان رسید. در سومین بازی از مرحله فینال لیگ برتر والیبال عصر امروز دوشنبه از ساعت ۱۶ دو تیم شهرداری ورامین و سایپا تهران در سالن دوازده هزار نفری آزادی به مصاف هم رفتند. در پایان این بازی شهرداری ورامین موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر سایپا را شکست داده و خاطرات خوش گذشته را تکرار کند. بدین ترتیب سایپا در هفتمین فینال خود باز هم نتوانست طلسم نقره‌ای خود را به رنگ طلایی مزین کند. هر دو تیم در دو بازی گذشته خود به یک پیروزی ۳ بر یک دست یافته بودند. بدین ترتیب شهرداری ورامین با احتساب دو برد از سه بازی قهرمان لیگ ۹۷ شد.
 دو تیم در ست نخست بازی نزدیکی را آغاز کردند اما این تیم ورامین بود که با امتیاز پوریا فیاضی ۱۶-۱۳ به وقت فنی دوم رفت. در ادامه سایپا موفق شد اختلاف ایجاد شده را کمتر کند اما همچنان شهرداری ورامین با یک پوئن از حریف خود جلو بود. در امتیاز ۲۲-۲۰ تیم سایپا تقاضای بازبینی کرد که در ابتدا رأی به نفع ورامین داده شد که این مسئله موجب اعتراض تیم سایپا شد تا فرهاد شاهمیری، داور اول این دیدار شخصا پای سیستم ویدئو چک برود و صحنه را بازبینی کند. شاهمیری پس از بازبینی صحنه رأی را به سود سایپا صادر کرد تا نتیجه ۲۲-۲۱ شود. اما در نهایت شهرداری ورامین با عملکرد بهتر و بلاک کردن رحمان تقی‌زاده ۲۵-۲۲ در این ست پیروز شد.
سایپا که قصد نداشت قهرمانی را به راحتی تقدیم شهرداری ورامین کند، ست دوم را بهتر آغاز کرد و با اسپک جواد حسین‌آبادی ۶-۸ به استقبال وقت فنی اول رفت. امیرحسین توخته دو مرتبه به خوبی به مدافعان کناری زمین (قلی‌زاد و حسین‌آبادی) کمک می‌کرد.
در حالی که سایپا با دو امتیاز اختلاف از حریف خود پیش بود، علی مجرد در خط سرویس قرار گرفت و با دو پوئن ace تیمش را به تساوی ۱۲-۱۲ رساند. در ادامه حمزه زرینی سرویس خود را به اوت زد تا بالاخره شهرداری ورامین یک امتیاز از سایپا پیش بیفتد. ورامین با روحیه بهتر و حمایت هوادارانش امتیاز به امتیاز جلو رفت و ست دوم را نیز ۲۵-۲۳ پیروز شد.
شهرداری ورامین باز هم در شروع ست سوم از حریف خود بهتر کار کرد. علی مجرد بار دیگر امتیاز سرویس گرفت تا تیمش به امتیاز پنجم برسد. اگر چه سایپا موفق شد نتیجه را برابر کند اما شهرداری ورامین در دریافت توپ‌های برگشتی و دفاع روی تور عملکرد بهتری داشت و موفق شد در این ست نیز ۲۵-۲۲ به پیروزی برسد و پس از ۲۶ هفته صدرنشینی قهرمان فینال ۹۷ شود.
عکاس: آذین سعیدی