دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش،روز گذشته هیئت والیبال استان اصفهان طی نامه ای از فعالین رسانه ای دعوت کرد تا در کنفرانس خبری هیئت والیبال استان اصفهان در خصوص عملکرد و فعالیت های این هیئت در سال ۹۷شرکت کنند. این نشست امروز چهارشنبه برگزار شد.

حاضرین در این کنفرانس:

آقای باجول رییس هیئت والیبال استان اصفهان // آقای هژبرپور دبیر هیئت والیبال استان اصفهان //  آقای ایرانزاد مسئول هماهنگی سالن ها // آقای بهروان مشاور هیات والیبال استان اصفهان // خانم نوروزی روابط عمومی هیئت والیبال استان اصفهان //  خانم سهیلی پور از خبرگزاری آریاورزش // اقایان جعفری و غروی از خبرگزاری ایسنا // آقای جانی پور از خبرگزاری ایمنا // آقایان خرمیان و معمار از شبکه ورزش // خانم مصور از پایگاه خبری اصفهان زیبا //  خانم صالحی از خبرگزاری برنا // آقای عالیار زاده از خبرگزاری اصفهان اسپورت //  آقای حکیمیان از خبرگزاری ایرنا // مهمان ویژه فرزاد ملابهرامی پاسور تیم سپاهان که به لیگ برتر صعود کرد.

[caption id="attachment_161270" align="aligncenter" width="900"] نشست خبری هیئت والیبال اصفهان با فعالین رسانه ای[/caption]

در این کنفرانس ابتدا آقای باجول رییس هیئت والیبال استان اصفهان از ابتدای حضورش در این هیئت سخن گفت. در ادامه به تعداد بازیکنان اصفهانی شاغل در تیم های ملی و سوپرلیگ اشاره کرد:

بانوان

بزرگسالان: شبنم علیخانی، شکوفه صفری، مائده برهانی (شاغل در لیگ ترکیه)، فرزانه زارعی، فرزانه مرادیان، ندا چملانیان، فاطمه صفری، مائده اسکندری، منا دریس محمودی، زهرا شیری و فرناز ساعی.

جوانان: بهاره بهرامی نیا، الهه حلاج، فاطمه عنایت، مینا بختیار، محدثه مشتاقی و هانیه مهدی‌زاده

نوجوانان: زهرا رضایی و نگار سلحشوری

[caption id="attachment_161298" align="aligncenter" width="900"]ذوب آهن-نامی نو ذوب آهن-نامی نو[/caption]

مردان

بزرگسالان: محمدجواد معنوی نژاد، امیر غفور، مسعود غلامی، علیرضا جلالی و علیرضا مباشری

جوانان: امیدرضا جمال‌پور، محسن درخشان و علی مرادی

نو جوانان:  امیرحسین همتی، علیرضا عبداللهی و علی حاج محمدی

[caption id="attachment_160739" align="aligncenter" width="900"] تیم والیبال سپاهان[/caption]

همچنین باجول ادامه داد: در بخش دختران مقام اول نوجوانان و جوانان و در بخش امید مقام دوم را کسب کردیم. دو تیم در سوپر لیگ داشتیم (ذوب اهن مقام اول و نامی نو مقام سوم). تیم باریچ اسانس قهرمان دسته یک شد و مجوز ورود به سوپرلیگ را گرفت. با این حساب در سوپرلیگ سال اینده سه تیم خواهیم داشت.

در بخش مردان، در جلسه ای که با مهندس تابش و مهندس عظیمیان داشتیم تیم سپاهان تشکیل شد و در دسته یک شروع به بازی کرد. ایم تیم ۵ روز قبل از شروع مسابقات تشکیل شد و با پتانسیل بالایی که داشت به لیگ برتر صعود کرد و اصفهان قطعا سال آینده در لیگ برتر تیم دارد. سپاهان در سالن ۲۵ آبان برای مسابقات در سوپرلیگ به میدان می رود و از این مجموعه می توان برای اردوهای تیم ملی و یا مسابقات بین المللی و آسیایی استفاده کرد. در لیگ برتر نوجوانان مقام دوم را کسب کردیم و در رده جوانان جزو ۴ تیم برتر بودیم.

[caption id="attachment_161261" align="aligncenter" width="900"] نشست خبری هیئت والیبال اصفهان با فعالین رسانه ای[/caption]

وی افزود: حدود ۱۰ هزار والیبال آموز در ۲۰۰ کانون والیبال استان اصفهان داریم. قطعا این استعدادیابی به اول به نفع اصفهان و بعد به نفع کشور خواهد بود. او از برگزاری کلاسهای داوری و مربی گری درجه یک تا سه به میزبانی اصفهان خبر داد و گفت: ۱۲ دوره کلاسهای داوری و ۱۴ دوره کلاسهای مربی گری برگزار شده است. همچنین با برگزاری ۵ دوره کارگاه تخصصی داوری و ۲ دوره کارگاه تخصصی مربی گری در بین استانها بعد از تهران، پیشتاز بوده ایم.

[caption id="attachment_161300" align="aligncenter" width="900"]6 مربی اصفهانی دوره مربیگری بین المللی سطح یک در استان گلستان، اسفند 97 6 مربی اصفهانی دوره مربیگری بین المللی سطح یک در استان گلستان، اسفند ۹۷[/caption]

همچنین باجول در مورد برگزاری مسابقات در استان اصفهان اضافه کرد: در رده آتیه سازان ۱۹۰ تیم با ۱۹۱۰ بازیکن (سنین ۷ سال به بالا)، رده نوجوانان ۱۴ تیم با ۱۱۷۶ بازیکن، در رده جوانان ۳۲ تیم با ۴۴۸ بازیکن و در دسته یک نیز ۴ تیم داشته ایم. جمع کل مسابقات ۱۶۴۰ بازی بوده است.

[caption id="attachment_161299" align="aligncenter" width="338"]4 نوجوان اصفهانی در اولین اردوی المپیاد استعداد های برتر والیبال دختران، اسفند 97 4 نوجوان اصفهانی در اولین اردوی المپیاد استعداد های برتر والیبال دختران، اسفند ۹۷[/caption]

وی در پاسخ به خبرنگار ایرنا در رابطه با درآمدها و هزینه های هیات گفت: شفافیت مالی در درآمد زایی، هزینه ها و اقدامات از جمله سرفصل های این هیات به شمار می‌رود و میزان درآمد این مجموعه در سال جاری بالغ بر سه میلیارد و ۶۳۰ میلیون و هزینه ها حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بود.

یکی از حاضرین در مورد انصراف ذوب آهن از بازی های آسیایی سوال کرد و پرسید: چرا به تیم ذوب آهن کمک نمی کنید که به این مسابقات اعزام شد که باجول در پاسخ به این سوال گفت: وظیفه هیئت والیبال تیم داری نیست، اعزام تیم هاست. همچنین ارتقای داوران و مربیان از وظایف ماست. ما مجوزهای لازم را برای کانون ها طبق دستورات فدراسیون اخذ می کنیم. از دیگر وظایف هیئت سر زدن به پیشکسوتان است.

خبرنگار آریاورزش: دو سال پیش تیم ملی با نام بانک سرمایه به این مسابقات اعزام شد. امسال تیم پیکان احتمال انصراف از این مسابقات را داشت اما هیئت تهران با جذب اسپانسر تیم پیکان را به این مسابقات اعزام کرد، چرا هیئت اصفهان این کار را نمی کند؟

باجول در پاسخ این سوال گفت: وظیفه هیئت والیبال تیم داری نیست اما پیشنهاد خوبی است و باید این پیشنهاد  را به ذوب آهن منعکس کنیم. قطعا اصفهان با پتانسیل بالایی که دارد می تواند این کار را انجام دهد.

[caption id="attachment_161301" align="aligncenter" width="900"]ذوب آهن-نامی نو تیم والیبال ذوب آهن[/caption]

باجول افزود: بعضی افراد متاسفانه مغرضانه قصد دارند تیشه به ریشه والیبال اصفهان بزنند و حتی در این وضعیت نیز این افراد فشارهای خودشان را کم‌ نخواهند کرد. در هر تشکیلاتی این افراد حضور دارند. اگر این افراد خوب هستند در زمین ورزشی نشان دهند ما با هیچ کسی دشمن نیستیم و در هیئت به روی همه باز است. وی ادامه داد: والیبال اصفهان از لحاظ ساختاری حرف اول را می زند، مشروط بر اینکه حمایت هایی انجام شود. وظایف هیئت طبق تقویم فدراسیون مشخص بوده و تیم‌داری جزء وظایف هیئت نیست. در هرجایی سعی کردم به مردم خدمت کنم زیرا در جبهه ها دیدم که چطور فرزندان این سرزمین جان فشانی کردند.

[caption id="attachment_161276" align="aligncenter" width="900"] نشست خبری هیئت والیبال اصفهان با فعالین رسانه ای[/caption]

رییس هیئت والیبال استان اصفهان، اظهار کرد: آموزش و پرورش را نباید فراموش کرد. آن ها باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و ما نیز هدایت کننده باشیم. در شرایطی که مدرسه های استان فضای ورزشی آنچنانی ندارند  اگر این روند ادامه داشته باشد در آینده دچار مشکلات زیرساختی خواهیم شد.

[caption id="attachment_161314" align="aligncenter" width="900"]برگزاری مسابقه والیبال در اداره آموزش و پرورش استان اصفهان به میزبانی شهرستان نطنز، 15 بهمن 97 برگزاری مسابقه والیبال در اداره آموزش و پرورش استان اصفهان به میزبانی شهرستان نطنز، ۱۵ بهمن ۹۷[/caption]

باجول در رابطه با مشکلات حضور آقایان عکاس و خبرنگار در مسابقات بانوان گفت: برای راحتی حضور آقایان عکاس و خبرنگار برای پوشش مسابقات بانوان باید مکاتبه‌ای با فدراسیون انجام دهیم تا این موضوع در آینده روشن و از شکل اصولی به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: از لحاظ ظرفیت وجود سالن والیبال کمبودی نداریم و اداره کل تربیت بدنی نیز قول تحویل سالنی به هیئت را داده‌اند که اگر این اتفاق رخ دهد، کمک شایانی به هیئت شده است. صحبت هایی با فدراسیون انجام داده‌ایم که اصفهان آمادگی برگزاری مسابقات آسیایی را دارد و قول داده‌اند که این اتفاق در سال آینده رخ دهد.

در پایان از حضار تقدیر و تقدیرنامه به آنها اهدا شد.

[caption id="attachment_161290" align="aligncenter" width="900"] نشست خبری هیئت والیبال اصفهان با فعالین رسانه ای[/caption]