به گزارش خبرنگار آریاورزش، پیمان اکبری پس از پیروزی سه بر صفر مقابل کاله و صعود به فینال در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: به تیم کاله تبریک می‌گویم، دو بازی سخت با این تیم داشتیم و بازی اول را هم در آمل به سختی بردیم. به بچه‌های خودم خسته نباشید می‌گویم، آنها واقعا باغیرت بازی کردند. در زندگیم هیچوقت به اندازه این پنج ماه اذیت نشدم. چه از نظر روحی - روانی و چه از نظر مالی و حاشیه‌ای خیلی اذیت شدیم. واقعا حمایتی از صورت نگرفت، اما بچه‌ها همه چیز را فراموش کردند. به همین خاطر می‌گویم که باغیرت بازی کردند. شاید از نظر مالی نسبت به هشت تیمی که به پلی‌آف راه پیدا کردند آخرین تیم بودیم. ولی با بازیکنان جلسه گذاشتیم و بهم قول دادیم و تلاش کردیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

[caption id="attachment_160882" align="aligncenter" width="2000"]کاله - سایپا / لیگ برتر والیبال ۹۷ بازی اول مرحله نیمه نهایی
کاله - سایپا[/caption]

سرمربی سایپا ادامه داد: موضوع دیگر این است که ما در نیم فصل اول نتوانستیم خوب نتیجه بگیریم و حاشیه زیادی داشتیم. سعی کردیم حواشی را به حداقل برسانیم. در نیم فصل دوم یکی دو بازیکن مثل آقای امیر حسینی و مجتبی قلی‌زاد به تیم ما اضافه شدند که زمان برد تا با تیم هماهنگ شوند. اما من همیشه گفته بودم که اگر می‌خواهید بازی واقعی ما را ببینید باید در پلی‌آف ببینید. خداروشکر تا اینجا نتیجه خوبی گرفتیم، انشاءالله در بازی فینال هم بتوانیم بازی خوبی ارائه بدهیم.

پیمان اکبری در پاسخ به این سؤال که امروز کاله خوب بازی نکرد یا سایپا فوق‌العاده بود گفت: ما امروز، مخصوصا در ست اول خیلی خوب بازی کردیم. در فاز سرویس، دفاع و حمله عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم. به نظر من در همان ست اول توانستیم ۳۰-۴۰ درصد از راه را برویم. اما به هر حال برای پیروزی باید حتما سه ست را ببری. این همان چیزی بود که من از بازیکنانم خواستم. ما پوئن به پوئن بازی کردیم، ست به ست جلو آمدیم. اگر یک ست را بردیم، آن را فراموش کردیم.

[caption id="attachment_160883" align="aligncenter" width="1999"] بازی اول مرحله نیمه نهایی
کاله - سایپا[/caption]

اکبری در خصوص بازی فینال مقابل شهرداری ورامین گفت: جا دارد به تیم ورامین هم تبریک بگویم. آنها تیم خوبی هستند و از بازیکنان و کادر خوبی برخوردارند. به نظر من امسال ورامینی‌ها از همه تیم‌ها بهتر کار کردند. زودتر از همه تیمشان را تشکیل دادند و با هم خیلی خوب هماهنگ شدند. از نظر مالی و حاشیه‌ای هم هیچ مشکلی نداشتند. برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی در خصوص میزبانی تبریز توضیح داد: تبریز یکی از شهرهای والیبال‌خیز است. آنها با میزبانی در مسابقات آسیایی امتحان خود را پس دادند. امکانات خوبی دارند و به نظرم می‌توانند یک میزبان خیلی خوبی برای این مسابقات باشند. برای من فرقی ندارد تهران برگزار شود یا جای دیگر. در جلسه‌ای که داشتیم قرار شد یا سالن دوازده هزار نفری باشد یا سالنی که بزرگ بوده و امکانات خوبی داشته باشد. در نهایت فدراسیون شهر تبریز را برگزید.

وی در خصوص این موضوع که برگزاری بازی در یک شهر بیطرف و نبودن هواداران نمی‌تواند در نحوه عملکرد تیم‌ها تأثیر بگذارد، با لبخند گفت: این را من نمی‌دانم. حداقل در مورد خودمان چون تماشاگر نداریم نمی‌توانم خیلی در مورد تیم‌هایی که تماشاگر دارند نظری بدهم.