به گزارش آریاورزش٬ مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز از ساعت ۱۶ در شهرهای آمل و ورامین پیگیری می‌شود. در سالن شهید گل‌عباسی شهرداری ورامین به مصاف پیام مشهد و در سالن پیامبر اعظم آمل٬ کاله رو در روی سایپا قرار می‌گیرد.

از نکاتی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که پس از سال‌ها در بازی‌های نیمه نهایی و فینال شاهد چهره‌های شاخصی مثل شهرام محمودی٬ عادل غلامی٬ مهدی مرندی٬ مهدی مهدوی و سعید معروف٬ فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجان‌پور (به دلیل حضور در لیگ‌های اروپایی) نیستیم. بنابراین به نظر می‌رسد در رقابت‌های امسال بایستی شاهد جوانانی باشیم که طی این مدت کمتر دیده شده‌اند یا شاید هم بابت حضور ستاره‌های درخشان والیبال٬ اصلا دیده نشدند. همچنین ایگور کولاکوویچ و امیر خوشخبر امروز دیدار کاله و سایپا را از نزدیک تماشا خواهند کرد.

شاید بتوان گفت از میان چهار تیم راه‌یافته به مرحله نهایی٬ شهرداری ورامین تنها تیمی بود که از ابتدا پیش‌بینی می‌شد به این مرحله راه پیدا کند.

والیبال ورامین که طی سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های زیادی را تحمل کرده بود٬ امسال خیلی زودتر از هر تیم دیگری برنامه‌های خود را تنظیم کرد و با هدایت یک سرمربی جوان تیم خوبی را بست و زودتر از هر زمان دیگری تمرینات خود را آغاز کرد تا بازیکنان به صد در صد هماهنگی برسند. شهرداری ورامین متشکل از بازیکنان باتجربه‌ای مثل آرش کشاورزی٬ مسعود غلامی٬ پرویز پزشکی٬ محمد محمد کاظم٬ پوریا فیاضی٬ آرش تقوی و همینطور جوانانی چون علی اصغر مجرد٬ بهنام ابراهیمی و ... ۲۶ هفته صدرنشین لیگ برتر باقی ماند و اکنون پس از ۵ سال از قهرمانی ورامینی‌ها با تیم کهکشانی‌شان٬ این روزها بیش از هر وقت دیگری خود را به قهرمانی نزدیک می‌بینند.

[caption id="attachment_160845" align="aligncenter" width="3384"]شهرداری ورامین / لیگ برتر والیبال 97 شهرداری ورامین / لیگ برتر والیبال ۹۷[/caption]

کاله آمل در حالی به جمع ۴ تیم نهایی راه پیدا کرد که در همان ابتدا ۴ نفر از بازیکنان اصلی خود را از دست داد تا این ۴ بازیکن امسال در تیم پیکان هم‌تیمی شوند. (امیرحسین اسفندیار٬ جواد کریمی٬ رضا عابدینی٬ آرمین رنجبر) در حقیقت کاله را می‌توان پدیده این فصل و بهروز عطایی را به نوعی بهترین سرمربی دانست. چرا که با تعدادی جوان موفق شد خاتم اردکان نایب قهرمان لیگ ۹۶ و قهرمان آسیا را در دو بازی رفت و برگشت شکست بدهد. البته بدشانسی‌های خاتم در خصوص مصدومیت شهرام محمودی و مهدی مرندی را نیز باید مدنظر قرار داد. به هر صورت کاله نیز طی سال‌های اخیر مانند ورامین راه پر فرازی را طی کرد و امسال با همان سیاستِ میدان دادن به جوانان توانست به جمع ۴ تیم برتر راه پیدا کند و آنقدر به مرز خودباوری برسد که پس از مدتی باز هم شور و هیجان را به سالن پیامبر اعظم برگرداند.

[caption id="attachment_160848" align="aligncenter" width="2000"]کاله آمل / لیگ برتر والیبال 97 کاله آمل / لیگ برتر والیبال ۹۷[/caption]

باشگاه سایپا یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های والیبال ایران٬ امسال نیز به مانند سال گذشته تیم قدرتمندی را وارد رقابت‌های لیگ برتر کرد. حضور بازیکنان باتجربه مثل حمزه زرینی و امیر حسینی٬ جوانانی مثل جواد حسین‌آبادی٬ علی شفیعی٬ مهرداد بابایی٬ مصطفی حیدری٬ و در نهایت حضور بازیکنانی مانند محمدرضا حضرت‌پور٬ امیرمحمد فلاحت‌خواه و امیرحسین توخته که به تازگی مرحله نوجوانی را سپری کرده بودند؛ از این تیم معجون خوبی می‌ساخت و چشم هر بیننده‌ای را برمی‌انگیخت تا بازی‌های این تیم را تماشا کند٬ و البته حضور پیمان اکبری بر روی نیمکت سایپا انتظارات را از نارنجی‌پوشان بالا می‌برد. اما برخلاف انتظار سایپا درگیر مشکلات داخلی شد و نتوانست در حد انتظار ظاهر شود. آنها با رتبه هفتم در مرحله گروهی٬ حریف پیکانی شدند که به شدت متحول شده بود و عنوان تیم دوم را به یدک می‌کشید. به عنوان ببینده٬ با نمایشی که از پیکانی‌ها در بازی اول دیده بودیم و همینطور انگیزه بازیکنان جوانش٬ تصور می‌کردیم این اتفاق دوباره تکرار شود. اما سایپا با همدلی تمام قدرت خود را در این دو بازی به کار بست تا پیکان پس از سال‌ها غایب بزرگ مرحله نیمه نهایی باشد.

[caption id="attachment_160844" align="aligncenter" width="1280"]سایپا تهران / لیگ برتر والیبال 97 سایپا تهران / لیگ برتر والیبال ۹۷[/caption]

از سوی دیگر پیام مشهد٬ تیمی که دقیقه ۹۰ شکل گرفت و در همان ابتدا تعدادی از بازیکنانی که با آنها توافق شده بود هنوز نیامده به تیم‌های دیگر رفتند٬ تا این مرحله کار بزرگی انجام داده است. حضور بازیکنان بومی و البته سید محمد موسوی برای این تیم نعمت بزرگی است٬ بازیکنی که ابتدا تصمیم داشت حداقل یک نیم‌فصل در رقابت‌های باشگاهی حاضر نباشد٬ اما اکنون خود را در مرحله نیمه نهایی می‌بیند و چه بسا بتواند به فینال راه پیدا کند.

باید منتظر ماند و دید آخر داستان لیگ والیبال ۹۷ چه می‌شود...

[caption id="attachment_160847" align="aligncenter" width="1280"]پیام مشهد / لیگ برتر والیبال 97 پیام مشهد / لیگ برتر والیبال ۹۷[/caption]