پردیس آریافر/به گزارش آریاورزش، خولیو ولاسکو اسطوره والیبال دنیا از سوی فدراسیون جهانی تعلیق شد.

سرمربی تیم ملی آرژانتین که در دیدار جنجالی مقابل لهستان به شدت به نحوه داوری معترض بود، پس از پیروزی ۳-۲ مقابل لهستان با حرکاتی که کمتر از او دیده شده، به ابراز شادمانی پرداخت.

پس از انتشار ویدئوی خوشحالی ولاسکو، مثل بمب در دنیای رسانه سر و صدا به پا کرد و با وجودی که برخی رسانه ها حمایت خودشان را از این مربی آرژانتینی اعلام کردند، اما برخی دیگر حرکات او را توهین آمیز تعبیر کردند. حتی برخی از رسانه های آرژانتینی او را با مارادونا، اسطوره فوتبال جهان مقایسه کردند.

والدِمار اسپانیاوی، مربی سابی تیم ملی لهستان می گوید: " داوری افتضاح بود. باعث ناراحتی است که یک مربی مثل ولاسکو به خاطر سطح داوری اینطور از خود بی خود شود. البته باید اضافه کنم که این حرف من رفتار ولاسکو را به عنوان یک مربی باتجربه توجیه نمیکند. "

یکی از بازیکنان سابق لهستان میگوید: " خوشحالم که الان بازنشسته هستم. چون اگر من روی نیمکت نشسته بودم، محال بود الان زنده باشم!! من در مورد نحوه داوری بازی با خیلی از دوستان داورم صحبت کردم و همگی ما از سطح داوری متأسف بودیم. به نظرم اینگونه داوری، لحظه مرگ والیبال است!! نمیشود که در حین بازی قوانین را تغییر داد!! اعتراف میکنم که برای ولاسکو خیلی شرمنده شدم. چون او را می شناسم و انتظار چنین واکنش هایی را از او نداشتم. چنین حرکاتی اصلا برازنده مردی به این سن و سال و تجربه با این همه موفقیت نیست. او یک مربی حرفه ای است، اما در این بازی چهره دیگری از خودش نشان داد. "

از این رو فدراسیون جهانی والیبال طی نامه‌ای خطاب به ولاسکو اشاره کرد که وی در ویدئوی منتشر شده چهار مرتبه حرکات توهین‌آمیز داشته است و به همین خاطر او را یک جلسه تعلیق کرد و ولاسکو در دیدار شب گذشته مقابل صربستان کنار شاگردانش نبود.