دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

پردیس آریافر/ به گزارش آریاورزش، از امشب رقابتهای جذاب قهرمانی مردان جهان با دیدارهای افتتاحیه در ایتالیا (ایتالیا - ژاپن) و بلغارستان (بلغارستان - فنلاند) آغاز می‌شود.

جیان لورنزو بلنجینی، سرمربی ایتالیا: "تجربه شیرینی است، مخصوصا اینکه از حمایت هوادارنمان در خانه برخوردار هستیم. شروع خوبی خواهیم داشت؛ تا وقتی که احساس کنیم آماده هستیم، هیچ فشاری روی خودمان حس نخواهیم کرد. قطعا هیجان زیادی داریم اما بازیکنان من به شدت باانگیزه هستند و دوست دارند شروع طوفانی در این مسابقات داشته باشند.

بازی های VNL را خوب آنالیز کردیم، جایی که به ژاپن باختیم. از آن موقع سخت مشغول تمرین هستیم. قهرمانی جهان در خاک وطن یک نوع ترقی برای کل خانواده والیبال در ایتالیا خواهد بود و همچنین بازی در دیدار افتتاحیه در ورزشگاه فورو ایتالیکو رم، انگیزه مضاعفی در پی خواهد داشت.

تیم را جوری آماده کردیم که بتواند با هر حریفی رقابت کند، روشن است که انتظارات بالا و اهداف بلند پروازانه ای در سر داریم. با اینحال باید روی زمین بمانیم و بازی به بازی پیش برویم. بعد از بازی افتتاحیه در رم، چهار بازی دیگر در فلورانس خواهیم داشت. میخواهیم با حداکثر امتیازات به دور دوم مسابقات راه پیدا کنیم."

یوئیچی ناکاگائیچی، سرمربی ژاپن: "ایتالیا سابقه زیادی دارد و آنها قطعا بسیار محبوب هستند. برای بازی افتتاحیه آماده ایم، از دو سال پیش خودمان را برای این مسابقات آماده میکنیم. با حداکثر توانمان بازی خواهیم کرد. بازی در خارج از خانه برای ما چیز جدیدی است، اما خوشحالیم، چون باعث میشود ورزش ما تماشایی تر شود."

پلامن کنستانتینوف، سرمربی بلغارستان: " در حال حاضر مهمترین مسئله برای ما این است که به بالاترین فرم خود در مرحله اول مسابقات برسیم و به خاطرش نهایت تمرکزمان را برای هر بازی کار می گیریم.

اگر شما نتوانی مسابقات را جوری مدیریت کنی که تعداد پیروزی های خود را به حداکثر برسانی، آن وقت ممکن است در ادامه راه برای رسیدن به فینال کار سخت شود.

با وجود تمام مشکلاتی که داریم، اما میخواهیم مثبت فکر کنیم. اما شروع خوبی داشته باشیم. نمیخواهم قول بدهم، اگر میشد در ورزش قول قطعی داد، آن وقت دیگر جذاب نبود. تلاش میکنیم به عنوان میزبان سعی میکنیم نتایج خوبی بگیریم و بهترین عملکردمان را داشته باشیم. "

سرمربی تیم فنلاند نیز عنوان کرد: در حقیقت حضور در این رقابت ها بسیار لذت بخش است. اولا برای والیبال فنلاند خوشحالم که اینجا با بهترین تیم های دنیا بازی میکنیم. پس برای ما باعث افتخار است که اینجا هستیم.

منتظر شروع بازی ها هستیم. انتظار بازی سختی را مقابل بلغارستان داریم، مخصوصا این میزبان هستند و جمعیت زیادی هم به سالن می آیند. من فکر میکنم همیشه بازی اول یک مقدار شرایط خاصی دارد، برای همین خودمان را به بهترین شکل ممکن آماده میکنیم. "