دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، شارون ورنون ایوانز قطر پاسور ۱۹ ساله تیم ملی کانادا، به تمرینات تیمش بازگشت تا در مسابقات قهرمانی جهان به میدان برود.

شارون ورنون همان بازیکن بااستعداد ۱۸ ساله‌ای است که سال گذشته همراه با استفان آنتیگا سرمربی تیم ملی کشورش و باشگاه اونیکو ورشوی لهستان، به این تیم پیوست تا اولین فصل حرفه‌ای خود را در پلاس لیگا بازی کند. اما در جریان یکی از بازی‌های تیمش در لیگ لهستان، او دچار درد در ناحیه ساق پا شد و پس از آزمایشات پزشکی، مشکل او «استرس فرکچر» یا «شکستگی استرسی» تشخیص داده شد. شکستگی استرسی نوعی شکستگی یا ترک مویی است که اغلب بر روی ورزشکارانی که بیش از حد می‌دوند یا در نتیجه پرش مداوم در بسکتبال و والیبال شایع است. نواحی استخوانی که بیشتر دچار این عارضه می‌شود: ساق پا، کف پا، استخوان‌های ران، استخوان ناوی، استخوان لگنی هستند. پس از این تشخیص، ورنون سوم فروردین تحت عمل جراحی قرار گرفت و طبق گفته پزشک تیم در آن زمان، دوران ریکاوری او بین ۴ تا ۶ طول خواهد کشید.

البته به نظر می رسد که ورنون این مشکل را از لیگ جهانی سال گذشته و در بلژیک دچار شده است. او پس از عکس برداری با اشعه ایکس متوجه شکستگی قبل از استرس شد که ناشی از ضعف استخوان بود. او در آن زمان کفش های خود را عوض کرد تا درد را کاهش بدهد.

ورنون می‌گوید: " وقتی بعد از لیگ جهانی به لهستان رفتم، اصلا وقت زیادی برای استراحت نداشتم و بیش از حد از ساق پایم کار کشیدم. زیاد پشیمان نیستم اما از طرفی باید بیشتر مراقب می‌بودم و با بدنم هماهنگ می‌شدم. اصلا نمیخواستم بازی در فینال ۶ تیم نهایی را از دست بدهم، اما خب باید قبل از اینکه مصدومیتم مانع بازی کردنم شود، آن را تشخیص میدادم. من باید مقابل هر دردی جلوتر باشم و از قبل پیش بینی کنم، مهم نیست چقدر سخت است."

ورنون در اولین بازی های ملی خود، به اولین عنوان بین المللی در سال ۲۰۱۷ دست یافت. او در سن ۱۸ سالگی با ثبت رکورد ۳۸۴ سانتیمتر، بلندترین ارتفاع اسپک را از آن خود کرد، یعنی حدودا بیشتر از یک متر بالای تور. از طرفی با مدال برنز لیگ جهانی، به اولین مدال بین المللی دست یافت. اما امسال در لیگ ملتها و غیبت ورنون (به دلیل مصدومیت و جراحی) کانادا با هشت پیروزی و هفت شکست در جایگاه هفتم قرار گرفت و فینال ۶ تیم نهایی را از دست داد.

البته هنوز مشخص نیست که ورنون می تواند در جام یادواره واگنر در مرداد، که یک تورنمنت دوستانه و جهانی است؛ بازی کند یا خیر؟ اما انتظار می رود او با انجام تمرینات سبک، خودش را برای بازی های قهرمانی جهان در شهریور ماه آماده کند. او فصل گذشته برای اونیکو ورشو، از ۱۷ بازی توانست ۲۷ امتیاز کسب کند.